تور کربلا شب قدر

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کربلا یکی از اصلی ترین مکان های زیارتی برای شیعیان است. شهر محل قرارگیری مرقد مطهر امام حسین (ع) و چند تن از یاران او است. در این مقاله به بررسی تور کربلا شب قدر می پردازیم.

مسافران زیادی از ایران به مقصد نجف و کربلا حرکت می کنند. به موجب تقاضای بالای سفر به کربلا، آژانس های مسافرتی زیادی اقدام به برگزاری تور های زیارتی کربلا و عتبات عالیات عراق می کنند. تور کربلا در تمام طول سال برگزار می شود. اما در مواقع تعطیلات و مناسبت های مذهبی، تعداد متقاضیان شرکت در تور کربلا افزایش می یابد.
یکی از ایام مذهبی مهم نزد شیعیان، شب قدر است. شب قدر روزی است که قرآن کریم برای اولین بار به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) نازل شد.
از آن جایی روز دقیق شب قدر برای شیعیان معین نیست، به همین جهت ۳ روز ۱۹ ام، ۲۱ ام و ۲۳ ام رمضان مراسم شب قدر برگزار می شود.
سفر به کربلا در شب های قدر به طرز چشمگیری با افزایش تقاضا مواجه می شود.
یکی از راهکار های مناسب برای سفر به کربلا در شب قدر، شرکت در تور کربلا شب قدر است. در این روز ها مراسمات مذهبی مختلفی برگزار می شود و به همین جهت بهره مندی از راهنمایی های مدیر کاروان و تور لیدر می تواند کمک بسزایی به شرکت کنندگان کند.

تور کربلا هوایی شب قدر

به طور کلی تور های کربلا شامل دو نوع هوایی و زمینی می شوند. تور های هوایی گزینه مناسبی برای افرادی است که تحمل سفر زمینی را ندارند و همچنین زمان آزاد زیادی نیز ندارند.
در تور کربلا هوایی شب قدر، مسافران با پرواز از مبدا به مقصد نجف حرکت کرده و سپس سفر زیارتی خود را با زیارت مرقد مطهر امیر المومنین آغاز می کنند. دلیل عدم پرواز مستقیم به شهر کربلا، نبود فرودگاه در این شهر مقدس است.
پس از زیارت در شهر نجف، عموما مقصد دوم این سفر زیارتی، شهر مقدس کربلا است. در کربلا مرقد مطهر امام سوم شیعیان قرار دارد و برخی از یاران آن بزرگوار نیز در این شهر به خاک سپرده شده اند.
هزینه تور های هوایی کربلا به موجب نوع وسیله حمل و نقل در مقایسه با سفر زمینی بالا تر است.
همچنین در ایام شب قدر عموما متقاضیان شرکت در تور کربلا بسیار بیشتر می شوند. به همین جهت احتمال افزایش تعرفه اقامت در اقامتگاه های کربلا وجود دارد.
مدت زمان تور نیز در قیمت آن تاثیر چشمگیری می گذارد. طبعا هزینه تور کربلا ۱۰ روزه در مقایسه با تور کربلا ۵ روزه با شرایط مشابه بیشتر است.

تور کربلا شب قدر به صورت زمینی

سفر زمینی سفری نسبتا طولانی است و این موضوع باعث شده تا عده زیادی سفر هوایی را ترجیح دهند. اما سفر زمینی به کربلا نیز می تواند حال و هوای تازه ای را برای شما به وجود آورد. این سفر ها، سفر خارجی اقتصادی محسوب می شوند، اما مسافران گاها یک شبانه روز را در مسیر رفت و برگشت می مانند. به ویژه در ایام شب قدر که تعداد مسافران به طرز چشمگیری زیاد می شود، احتمال افزایش ترافیک پشت مرز های زمینی ایران و عراق وجود دارد.
اگر تحمل مسافت و مدت زمان طولانی با وسیله نقلیه عمومی را دارید، سفر کربلا زمینی در شب قدر می تواند یک خاطره زیبا و معنوی برای شما خلق کند.
در سفر زمینی کربلا در شب قدر نیز عموما مقصد اول اتوبوس های مسافربری، شهر نجف است. زوار پس از زیارت در شهر نجف به سمت کربلای معلی راهی می شوند.
دو شهر زیارتی دیگر عراق به نام های کاظمین و سامرا نیز عموما جزو برنامه های تور های زیارتی قرار دارد. تور زمینی کربلا در شب قدر نیز در صورت شرایط مساعد این دو شهر، به کاظمین و سامرا نیز عزیمت می کند.

هزینه تور کربلا شب قدر

به طور کلی هزینه تور های هوایی کربلا در مقایسه با تور های زمینی بیشتر است. اما نوع وسیله حمل و نقل، تنها عامل مهم در هزینه تور کربلا شب قدر نیست.
مدت زمان تور دیگر عاملی است که می توان هزینه تور را تحت تاثیر زیادی قرار دهد. علاوه بر آن نوع اقامتگاه نیز می تواند هزینه را به طرز چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد.
هزینه سفر های بین شهری و برون شهر عراق نیز از دیگر‌ هزینه های سفر کربلا به صورت تور است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای