تور کربلا از رشت

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی

عاشقان امام حسین (ع) همواره به دنبال راهی برای دیدار بارگاه ملکوتی این حضرت هستند. به همین جهت است که سیل عظیم مسافران به سمت کربلا را در طول سال شاهد هستیم. به خصوص در ایام مناسبتی سال مثل ماه های محرم و صفر و به خصوص روز های تاسوعا، عاشورا و اربعین، متقاضیان سفر کربلا به شدت افزایش می یابد. مهم نیست کجای کشور هستید، از سرتاسر ایران متقاضیان سفر کربلا مشتاقانه به دنبال حرکت به سمت آن هستند. برای سفر کربلا می توان به صورت تکی و خانوادگی و یا با شرکت در تورهای دسته جمعی اقدام کرد. تورها یک کاروان مذهبی هستند که یک فضای معنوی و عالی را برای شرکت کنندگان آن مهیا می کنند. تور کربلا از رشت تور مذهبی مناسبی برای این مردمان است که می توانند با شرکت در آن به زیارت عتبات عالیات بپردازند.

تور کربلا از رشت بهتر است یا سفر مستقل به کربلا؟

همانطور که گفتیم برای سفر به کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) هم می توان به صورت تکی و خانوادگی و هم با شرکت در تور اقدام کرد. اما برخی نمی دانند که کدام نوع تور برای آن ها مناسب تر است. به طور کلی این سفر معنوی، پیچیدگی های خاص خودش را دارد و به همین جهت است که برای زائر اولی ها تور ها گزینه ی بهتر هستند. چرا که در تور مدیر کاروان تمام نکات و شرایط این سفر را می داند و به همین جهت زوار دیگر نگرانی از بابت مشکلات در حین سفر نخواهند داشت.

اما اگر برای بار چندم قصد سفر به کربلا را دارید و به صورت خانوادگی می خواهید اقدام نمایید، بدون تور هم می توانید سفری بی دردسر داشته باشید. اما به طور کلی دغدغه سفر با تور بسیار کمتر از سفر های مستقل است.

تور کربلا از رشت به صورت زمینی

کشور عراق، کشور همسایه ما است. به همین جهت است که سفر به آن به صورت زمینی نیز امکان پذیر است. برای سفر کربلا به صورت زمینی زمان نسبتا زیادی را در مسیر خواهید بود. به همین جهت است که قبل از انتخاب تور کربلا از رشت به صورت زمینی باید به این نکته توجه داشته باشید. به خصوص در زمان هایی که سیل عظیم زائران به سمت کربلا می روند، به دلیل شلوغی ها زمان رفت و برگشت می تواند طولانی تر از حال معمول شود.

اما تور کربلا از رشت سفری لذت بخش خواهد بود؟ قطعا همین طور است. شما به قصد یک سفر مذهبی به سمت کربلا می روید. برای یک عاشق امام حسین (ع) اهمیتی ندارد که چقدر برای زیارت بارگاه ملکوتی آن در مسیر بماند و همین انتظار لذت معنوی سفر را برای او بیشتر می کند.

شرایط تور کربلا از رشت متناسب با آب و هوا

کشور عراق آب و هوای گرمی دارد. به همین جهت برای سفر به کربلا در ماه های گرم باید به این نکته توجه داشته باشید. به موجب گرمایی که در ماه های گرم متوجه زوار خواهد بود، تعداد زائرین در مقایسه با سایر ایام سال کم تر خواهد بود. اما این در شرایطی است که مناسبت های مذهبی در این ماه ها نباشد. چرا که مناسبت های مذهبی موجب افزایش تعداد زوار شده و اغلب گرمای هوا نمی تواند از حضور مردم پر شور عاشق امام حسین به کربلا جلوگیری کند. به خصوص اگر ماه های محرم و صفر در ماه های گرم سال باشد اصلا انتظار جمعیت کم را در سفر کربلا نداشته باشید.

شرایط تور کربلا از رشت با توجه به مناسبت های مختلف

همانطور که گفتیم، مناسبت های مختلف موجب افزایش جمعیت زوار به سمت کربلا می شود. مناسبت های مختلفی نظیر ایام محرم و صفر و حتی تعطیلات عید نوروز مسافران زیادی را به سمت کربلا می کشاند. به همین جهت در این ایام هزینه ی اقامت نیز در بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های کربلا افزایش پیدا می کند.

سفر به کربلا از نظر جمعیت زائران

برخی از افراد هستند که سیل عظیم جمعیت زائران موجب شور و شوق بیشتر آن ها برای سفر به کربلا می شود. اما در مقابل برخی دیگر از افراد اصلا تمایلی به شرکت در این سفر معنوی در شرایط تراکم بالای جمعیت ندارند. به همین جهت فارغ از شرایط مختلفی که در اثر افزایش و کاهش جمعیت در این سفر رخ می دهد، سلیقه و خلق و خوی افراد برای انتخاب زمان مناسب برای زیارت نقش مهمی دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای