تور کربلا از تهران هوایی

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

در حال حاضر شرکت های مسافربری و هواپیمایی زیادی هستند که در زمینه ی تور کربلا فعالیت می کنند. تهران به عنوان پایتخت مبدا حرکت بسیاری از مسافران تور کربلا از تهران هوایی است. البته لازم به ذکر است که پرواز های هوایی مبدا از تهران نمی توانند مستقیما در کربلا فرود بیایند. به همین سبب است که تور کربلا از تهران هوایی به مقصد سایر شهرهای کشور عراق در نظر گرفته می شود.

تهران تنها شهر ایران نیست که امکان تور کربلا برای آن مهیا است و شهرهای تهران، تهران و .. از دیگر شهرهای ایران بوده که امکان شرکت در تور هوایی کربلا را دارند.

عموما تورهای هوایی کربلا از مبدا تهران، به مقصد شهرهای نجف و بغداد انجام شده و سپس به مقصد یعنی کربلا منتهی خواهد شد.

تور کربلا از تهران هوایی فقط محدود به کربلا نیست

تصور بسیاری از مردم این است که تور کربلا صرفا مناسب زیارت این شهر مذهبی است. اما بسیاری از تورهای کربلا گردشگری فراتر از زیارت این شهر مذهبی دارند. در بسیاری از این تورها زائرین عازم عتبات کشور عراق شده و به همین سبب میتوانند محل خاکسپاری سایر ائمه را نیز زیارت نمایند. به عنوان نمونه در شهر نجف بارگاه امام علی (ع) واقع شده است. همچنین برخی اماکن زیارتی دیگر مانند محل تدفین مختار ثقفی نیز در مسجد کوفه است. لازم به ذکر است که اقامت در شهر نجف به موجب نوع تور ممکن بین 2 الی 3 روز باشد.

زمان تور کربلا هوایی از تهران

به موجب غیرمستقیم بودن تورهای هوایی کربلا از تهران، عموما زمان این تورها بیشتر از 5 شب است. البته تمامی این موارد مبتنی بر تور خریداری شده از آژانس مسافرتی می باشد.

به عنوان نمونه برخی از پلن های یکی از آژانس های مسافرتی را در زیر آورده ایم:

پلن اول: تور هوایی 7 شب و 8 روز کربلا که شامل 3 شب اقامت در نجف، 3 شب اقامت کربلا و همچنین یک شب اقامت کاظمین.

پلن دوم: تور هوایی 6 شب و 7 روز کربلا که شامل 2 شب اقامت در شهر نجف، 3 شب شهر کربلا و همینطور یک شب هم شهر کاظمین.

پلن سوم: تور کربلا از تهران هوایی که 5 شب و 6 روز است. این زمان به 2 شب اقامت شهر نجف، 2 شب اقامت شهر کربلا و 1 شب اقامت شهر کاظمین تقسیم بندی می شود.

به طور کلی در بیشتر تورهای هوایی کربلا، زائرین به تمامی شهر های زیارتی این کشور مسافرت می کنند. البته برنامه ی سفر تور متناسب با مقصد هوایی متغیر می باشد.

تور هوایی کربلا پرواز تهران – نجف

در این نوع تور مقصد زائرین فرودگاه شهر نجف است. در این نوع تور زیارت شهر کربلا مقصد دوم زائرین است. عموما در تور کربلا پرواز تهران – نجف، پس از زیارت اماکن زیارتی شهر کربلا، مسافران عازم شهر کاظمین و سپس شهر سامرا می شوند.

در این نوع تور شهر بغداد که پایتخت این کشور است، آخرین محل بازدید مسافران است و زائرین از طریق فرودگاه شهر بغداد به کشور بازگردانده می شوند.

تور کربلا از تهران هوایی به بغداد

در این نوع تور همانطور که از عنوان مشخص است، مسافرین به موجب زیارت کربلا، ابتدا از تهران به بغداد عزیمت می کنند. در این نوع تور پس از بغداد مسافرین به شهر کاظمین منتقل شده و پس از آن نیز به سامرا عزیمت می کنند. در تور کربلا از تهران هوایی به بغداد زائرین پس از شهر سامرا به کربلا می روند و در نهایت به شهر نجف که زیارتگاه حضرت علی (ع) برده می شوند. لازم به ذکر است که پرواز برگشت نیز از طریق شهر نجف انجام می گردد.

مقایسه هزینه تور زمینی و هوایی کربلا

تور هوایی به موجب قیمت بالای بلیط هواپیمایی، هزینه ی بالاتری در مقایسه با تورهای زمینی دارد. در تور زمینی مسافرین از طریق اتوبوس های مسافربری به کشور عراق عزیمت کرده که بلیط اتوبوس بسیار ارزان تر بلیط هواپیما است. اما جدای این هزینه، تور هوایی کربلا دردسر های بسیار کمی در مقایسه با تور زمینی دارد. در تور های زمینی کربلا، مسافران چیزی بیش تر از 24 ساعت در مسیر رفت و برگشت خواهند بود که همین موضوع می تواند خسته کننده و ناراحت کننده باشد. در صورتی که در تور هوایی، این زمان رفت و برگشت چیزی در حدود 5 ساعت زمان بر خواهد بود. علاوه بر زمان دردسرهای کمتری نیز متوجه حال زائرین خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای