کاروان کربلا از اردبیل

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

بسیاری از ترک زبان های کشورمان به امام حسین علاقه ی زیادی دارند و به همین جهت متقاضیان سفر به کربلا از جانب این مردمان همواره زیاد است. روش های مختلفی برای سفر به شهر مقدس کربلا وجود دارد. برخی ترجیح می دهند این سفر را به صورت انفرادی یا خانوادگی انجام دهند. اما یکی از پر طرفدار ترین روش های سفر به کربلا، سفر با کاروان های زیارتی این شهر است. مردم اردبیل همواره متقاضی سفر به کربلا هستند و به همین جهت است که کاروان های زیارتی زیادی از این شهر عازم کشور عراق می شود. کاروان کربلا از اردبیل به دو صورت زمینی و هوایی امکان پذیر است. هر کدام از این دو نوع کاروان معایب و مزایای خود را دارند. در ادامه به بررسی شرایط سفر با کاروان کربلا از اردبیل و مزیت ها و معایب این کاروان ها می پردازیم.

کاروان هوایی کربلا از اردبیل

کاروان های هوایی مدت زمان طول مسیر را به حداقل می رسانند. به موجب راحتی و صرفه جویی در زمان، اغلب افراد سفر با کاروان های هوایی را ترجیح می دهند. اما به موجب شرایط مالی ممکن است امکان پرداخت هزینه ی این کاروان ها را نداشته باشند. کاروان هوایی کربلا از اردبیل در کمترین زمان ممکن به کشور عراق مسافران را انتقال می دهد. البته لازم به ذکر است که مقصد هواپیما کاروان هوایی کربلا از اردبیل شهر نجف است. به همین جهت زوار حاضر در کاروان ابتدا از شهر مبدا به نجف رفته و سپس از آنجا به صورت زمینی به کربلا می روند.

کاروان زمینی کربلا از اردبیل

کاروان های دو سر زمینی کربلا از اردبیل از جمله ی اقتصادی ترین سفر های مذهبی به شمار می روند. این کاروان ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند اما به موجب زمینی بودن مسیر، شرکت کنندگان در کاروان باید مدت زمان زیادی را در طول مسیر بمانند. به همین جهت برخی از افراد حتی اگر برایشان کمی دشوار باشد، کاروان های هوایی را همواره انتخاب می کنند. به ویژه در مواقع شلوغ سال، در پشت مرز ها نیز ترافیک می شود و همین موضوع باعث طولانی تر شدن مسیر حرکت از اردبیل به سمت کربلا می شود.

کدام نوع کاروان برای شما مناسب است؟

همان طور که گفتیم انتخاب نوع کاروان به موجب شرایط اقتصادی و برخی شرایط دیگر برای افراد متفاوت است.

این که در چه زمانی در سال سفر کربلا را برویم نیز به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال کارمندان ادارات و دانشجویان سفر کربلا را در ایام تعطیل مناسب تر می دانند.

برای افرادی که با بچه شان قصد انجام این سفر را دارند، تور هایی کربلا که هم رفت و هم برگشت به صورت هوایی است گزینه ی مناسب تری در مقایسه با تور های زمینی است.

افراد با شغل آزاد و یا افراد بازنشسته نیز می توانند در روز های غیر تعطیل در طول سال به سفر کربلا بروند. به ویژه در روز های غیر تعطیل جمعیت حاضر در کربلا کمتر است و به همین جهت برای بسیاری از افراد سفر در این مواقع مطلوب تر می باشد.

یکی از گزینه های خوب در کاروان های کربلا، تور های یک سر زمینی و یک سر هوایی است. این تور ها برای افراد با شرایط مالی متوسط گزینه ی مناسبی است. چون که هم تجربه ی سفر به صورت زمینی و هم به صورت هوایی را برای افراد به ارمغان می آورد.

تفاوت های کاروان زمینی کربلا از اردبیل با کاروان های هوایی

زمان سفر از جمله ی اصلی ترین تفاوت های کاروان های زمینی با هوایی است. در کاروان زمینی شرکت کنندگان در تور چیزی در حدود یک روز را در مسیر سپری می کنند. اما پرواز هوایی در سریع ترین زمان سفر را به سر انجام می رساند. برای مثال پرواز از مبدا تهران به شهر نجف در کم تر از یک ساعت و 30 دقیقه طول می کشد.

هزینه سفر دومین تفاوت میان این دو نوع کاروان است. به موجب این که برای سفر کربلا در واقع باید یک پرواز خارجی داشته باشید، هزینه ی بیشتری در مقایسه با کاروان زمینی باید بپردازید.

راحتی سفر تفاوت دیگر میان کاروان زمینی و هوایی است. سفر با هواپیما دردسر های بسیار کمتری در مقایسه با سفر زمینی دارد. به همین جهت است که همواره متقاضیان در صورت نداشتن دغدغه ی مالی، کاروان هوایی را مناسب تر می دانند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای