قیمت تور کربلا با قطار از مشهد

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

شهر مشهد، یکی از شهر های مقدس ایران است. از طرفی کربلا همواره به عنوان یکی از مقدس ترین شهر های جهان شناخته می شود. مردمان بسیاری از شهر مشهد متقاضی سفر به کربلا هستند. چرا که عشق به امام حسین (ع) در دل همه شیعیان قرار دارد.

سفر به کربلا در روش های مختلفی قابل انجام است. سفر کربلا را می توان هم به صورت مستقل و هم با کاروان های زیارتی انجام داد.

به جهت حضور افراد با تجربه در زمینه سفر کربلا در کاروان های آن، بسیاری ترجیح می دهند برای سفر به کربلا از طریق تور کربلا اقدام نمایند. همواره تور های زیادی از شهر مشهد به مقصد کربلا برگزار می شود.

این تور ها هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی هستند. تور زمینی با قطار از مشهد، یکی پرطرفدارترین انواع تور کربلا محسوب می شود.

قیمت تور کربلا با قطار از مشهد، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه به معرفی این تور ها و عوامل تاثیر گذار در قیمت تور کربلا با قطار از مشهد می پردازیم.

قیمت تور کربلا با قطار از مشهد به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه رفت و برگشت

به طور کلی، قیمت تور کربلا با قطار از مشهد، در مقایسه با تور های هوایی بسیار اقتصادی است. چرا که هزینه سفر با هواپیما، به خصوص مسافرت خارجی بسیار بالا است. این یکی از عواملی است که متقاضیان سفر کربلا از مشهد با قطار را بیشتر کرده است.

هزینه رفت و برگشت، یکی از اصلی ترین و تاثیرگذار ترین عوامل در قیمت این تور می باشد. اما عوامل دیگری نیز روی این قیمت تاثیر بسزایی دارند.

هزینه اقامت

هزینه اقامت نیز یکی از عوامل اصلی در میزان قیمت تور کربلا با قطار از مشهد است.

در شهر مقدس کربلا، اقامتگاه های مختلفی واقع شده است. عموما تور ها، انواع هتل را برای اقامت شرکت کنندگان در نظر می گیرند. اما نوع و کیفیت خدمات هتل نیز یکی از عواملی است که قیمت تور را متفاوت می کند.

طبعا هزینه اقامت در بهترین هتل های کربلا در مقایسه با اقامت در هتل های سطح پایین متفاوت است.

البته لازم به ذکر است که در تور کربلا، زیارت عتبات عالیات شامل چند شهر مقدس کربلا می باشد. به همین جهت اقامت در شهر های مختلف نیز هزینه های متفاوتی خواهند داشت.

دیگر عامل تاثیر گذار روی هزینه اقامتگاه، زمان رزرو آن می باشد. هتل های کربلا ممکن در زمان های مختلف در سال هزینه های مختلفی را برای اقامت در نظر بگیرند. برای مثال در مناسبت های مذهبی و برخی مواقع سال، تعداد زوار متقاضی سفر به کربلا بالاتر از سایر موافع است. در این مواقع برخی از هتل های کربلا، هزینه اقامت را به موجب افزایش تقاضا بالا می برند.

هزینه خورد و خوراک

خورد و خوراک سفر کربلا، ممکن است به عهده برگزار کننده تور باشد. در این شرایط هزینه خورد و خوراک نیز در کنار سایر هزینه ها محاسبه شده و از متقاضیان شرکت در تور دریافت می شود.

البته تاثیر هزینه خورد و خوراک در قیمت تور کربلا با قطار از مشهد در مقایسه با هزینه رفت و برگشت و اقامت کمتر است. اما با اینحال بسته به نوع خورد و خوراک، این هزینه می توان قابل توجه باشد.

سایر هزینه های سفر کربلا

از دیگر هزینه های شرکت در تور کربلا می توان به هزینه تمدید پاسپورت، هزینه صدور ویزا، هزینه عوارض خروج از کشور و … می باشد.

البته برخی از این عوامل در شرایط مختلف ممکن است در قیمت لحاظ نشود. برای مثال در برخی مواقع به موجب توافق مسئولین ایران و عراق، شرط داشتن روادید برای سفر به عراق حذف می شود. در این مواقع دیگر نیازی به پرداخت هزینه صدور ویزا نیست.

تور کربلا از مشهد زمینی بهتر است یا هوایی؟

توجه داشته باشید که به موجب فاصله زیاد میان شهر مشهد و شهر کربلا، زمان رفت و برگشت در تور کربلا زمینی مشهد زیاد است. این بدان معناست که باید مدت زمان زیادی را فقط در مسیر باشید و اگر آدم کم حوصله ای هستید، توصیه می کنیم تور های هوایی را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که هزینه تور های هوایی در مقایسه با تور زمینی بسیار بالاتر است. اما به موجب دردسر های کم تر این نوع تور، ترجیح بسیاری از زائرین کربلا، سفر با تور هوایی است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای