قیمت تور زمینی کربلا از ارومیه

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

شهر ارومیه، از جمله کلانشهر های ایران محسوب می شود. بر اساس نتایج آمار سال ۹۵، این شهر حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
کربلا از جمله شهر های زیارتی پر بازدید در سراسر دنیا است. این شهر اهمیت مذهبی ویژه ای برای شیعیان دارد. تعداد شیعیان ایرانی نیز زیاد بوده و به همین جهت همواره تقاضای سفر زیادی از ایران به کربلا می شود.

ارومیه شهری واقع در غرب کشور است. عراق نیز همسایه غربی ایران است. به همین جهت یکی از بهترین انواع سفر به کربلا، تور زمینی کربلا از ارومیه است.
سفر به کربلا جوانب مختلفی دارد که باید آن ها را بررسی کرد. هزینه سفر به کربلا طبعا برای بسیاری از متقاضیان اهمیت زیادی دارد. به همین جهت در این مطلب به بررسی قیمت تور زمینی کربلا از ارومیه پرداخته ایم. همراه با کربلا یار باشید.

تاثیر هزینه رفت و برگشت در قیمت تور زمینی کربلا از ارومیه

از جمله هزینه های تاثیر گذار در این نوع تور، هزینه رفت و برگشت است. البته به موجب فاصله نسبتا نزدیک شهر ارومیه به مرز های کشور عراق، این هزینه در مقایسه با سفر از استان های شرقی کشور کمتر است. اما با این حال درصد بالایی از هزینه تور، مربوط به رفت و برگشت است.
رفت و برگشت زمینی با اتوبوس های مسافربری از ایران به مرز ایران و عراق انجام شده و سپس با اتوبوس های عراقی، سفر به شهر کربلا انجام می شود.
اتوبوس های تور نیز شامل اتوبوس های معمولی و VIP است. اتوبوس های VIP هزینه بیشتری را داشته و اکانات بیشتری ارائه می دهند. در اتوبوس های VIP، تعداد مسافران کمتر نیز می باشد.

هزینه اقامت در کربلا

دیگر هزینه تاثیرگذار در این تور ها، هزینه اقامت است. هزینه اقامت در تور کربلا، شامل اقامت در چند شهر مختلف زیارتی عراق است. چرا که بسته به تعداد روز های تور، اقامت در شهر های مختلف انجام شده و هزینه آن متغیر است.
از جمله عواملی که می تواند موجب افزایش قیمت هزینه اقامت شود، افزایش متقاضیان سفر است. در برخی از ایام، شهر کربلا و دیگر شهر های زیارتی، میزبان سیل عظیمی از زوار است. در این ایام ممکن است برخی از اقامتگاه ها، هزینه اقامت را افزایش دهند.
نوع هتل و اقامتگاه نیز تاثیر بالایی در قیمت تور زمینی کربلا از ارومیه دارد. کیفیت هتل ها در کربلا مانند سایر شهر ها، متفاوت است. به همین جهت هزینه اقامت در هر هتل متناسب با امکانات و کیفیت خدمات آن است.

هزینه سفر های بین شهری

این هزینه نیز تاثیر نسبتا زیادی در قیمت نهایی تور دارد. چرا که در تور عتبات عالیات، سفر به چند شهر زیارتی عراق انجام می شود. به همین جهت تعداد سفر های بین شهری و گشت و گذار های داخلی آن ها نیز در قیمت تاثیر می گذارد.
در تور زمینی کربلا، آغاز سفر عموما با شهر نجف اشرف انجام می شود. در شهر نجف علاوه بر مرقد مطهر حضرت علی (ع) مکان های زیارتی دیگری نیز وجود دارد. به همین جهت است که احتمال دارد گشت و گذار های درون شهری این تور ها متفاوت باشد.
دیگر شهر زیارتی در تور عتبات عالیات، سامرا است. البته سفر به سامرا، در صورت امنیت مناسب سفر انجام می شود. کاظمین نیز دیگر شهر زیارتی عراق است که با توجه به تعهدات تور و شرایط این شهر، سفر به آن انجام خواهد شد.

تاثیر امکانات مختلف در قیمت تور زمینی کربلا از ارومیه

هر تور امکانات مختلفی را شامل می شود. قیمت تور زمینی کربلا از ارومیه متناسب با امکانات آن نیز متغیر است. خورد و خوراک، گشت و گذار و … از جمله امکاناتی است که ممکن است در تور کربلا هزینه بر باشد.
در حال حاضر، اخذ ویزا برای سفر کربلا لازم نیست. اما ممکن است شرایط تغییر کند و اخذ روادید برای سفر عراق ضروری شود. در این شرایط هزینه اخذ ویزا نیز متوجه متقاضیان تور کربلا خواهد بود.

جمع بندی

قیمت تور زمینی کربلا‌ از ارومیه، بستگی به موارد مختلفی دارد. هزینه رفت و برگشت و اقامت، از جمله اصلی ترین هزینه های این سفر است.
هزینه گشت و گذار های درون شهری و سفر های برون شهری، دیگر هزینه تاثیر گذار در این سفر می باشد.
تور ها امکانات مختلفی ارائه می دهند که هزینه تور بسته به امکانات نیز متفاوت است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای