سفر زمینی و هوایی به کربلا و نجف چقدر تمام می شود؟

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

سفر زمینی و هوایی به کربلا و نجف چقدر تمام می شود ؟ کشور عراق شهر های زیارتی زیادی دارد. اما شهر کربلا را می توان مهم ترین شهر زیارتی این کشور دانست. کربلا محل شهادت سالار شهیدان، امام حسین (ع) است. مرقد و مطهر این امام بزرگوار و برخی از یارانشان در این شهر مقدس قرار دارد. به همین جهت است که تعداد زیادی از مردم همواره به زیارت در این شهر می روند. برای ایرانیان، سفر به کربلا و نجف از جمله مهم ترین سفر های خارجی محسوب می شود. شهر نجف نیز محل مرقد امام اول شیعیان، امیر المومنین علی (ع) است.

به طور کلی این دو شهر، دو محل اصلی زیارت در زیارت عتبات عالیات است. در برخی از مراسم های خاص نظیر پیاده روی اربعین، مسافران به صورت پیاده به شهر کربلا می روند. عموما مبدا حرکت مراسم پیاده روی اربعین، شهر نجف می باشد.

سفر زمینی کربلا

سفر زمینی کربلا هم با وسیله نقلیه عمومی و هم با وسیله نقلیه شخصی امکان پذیر است. کربلا در کشور همسایه ایران واقع است، به همین جهت در هر کجای ایران که باشید می توانید به صورت زمینی اقدام به این سفر معنوی نمایید. اما مدت زمان زیادی را باید در مسیر حرکت بمانید. به خصوص در شرایطی که مرز ها شلوغ است، عبور از مرز هم می تواند ساعت ها به طول انجامد.

برای این که بدانیم سفر زمینی کربلا چقدر تمام می شود، باید هزینه های مختلف این سفر را بررسی کنیم. هزینه رفت و برگشت از جمله اصلی ترین هزینه های سفر زمینی کربلا می باشد. دیگر هزینه مهمی که در سفر زمینی باید بپردازید، هزینه اقامت است. در شهر کربلا نیز اقامتگاه های مختلفی وجود دارد. هتل های کربلا درجه بندی شده اند و متناسب با امکانات و کیفیت هتل ها هزینه بر می باشند.

هزینه های دیگر سفر زمینی کربلا، هزینه پاسپورت، ویزا، عوارض خروج از کشور و … می باشد. البته لازم به ذکر است که در برخی مواقع در صورت توافق میان دو کشور، سفر به کربلا نیازمند ویزا نمی باشد.

سفر هوایی کربلا چقدر تمام می شود؟

نوع دیگر و محبوب سفر کربلا، سفر هوایی است. سفر هوایی کربلا با هواپیما به فرودگاه شهر نجف انجام می شود. یعنی فرقی نمی کند که هدف سفر شما شهر کربلا یا نجف باشد. در هر صورت در سفر هوایی، باید ابتدا با هواپیما به شهر نجف بروید.

مهم ترین بخش از هزینه این نوع سفر نیز، هزینه رفت و برگشت است. هزینه رفت و برگشت با هواپیما به طبع خیلی بالاتر از هزینه رفت و برگشت به صورت زمینی است.

دیگر هزینه مهم در سفر هوایی به کربلا، همانند سفر زمینی، هزینه اقامت در کربلا است. همانطور که گفتیم هتل های این شهر هزینه های متفاوتی دارند و با توجه به این هزینه ها و هزینه رفت و برگشت، می توان به طور حدودی هزینه سفر هوایی را برآورد نمود. البته هزینه خورد و خوراک، سوغاتی، عوارض و … نیز از جمله هزینه هایی هستند که هزینه نهایی سفر را تحت تاثیر قرار می دهند.

سفر زمینی به شهر نجف

سفر زمینی به شهر نجف، هم با اتوبوس و هم با خودروی شخصی امکان پذیر است. در سفر با خودروی شخصی، هزینه هایی نظیر اصطهلاک، بنزین و … جزو هزینه رفت و برگشت محسوب می شوند. اما در سفر با اتوبوس به شهر نجف، فقط هزینه بلیط را برای رفت و برگشت باید لحاظ کرد.

در سفر زمینی به شهر نجف، هزینه اقامت در این شهر، جا به جایی درون شهری، هزینه برای خرید سوغاتی، هزینه خورد و خوراک و … نیز از جمله اصلی ترین هزینه های این سفر محسوب می شوند. البته برخی از این موارد نظیر خرید سوغاتی هزینه های جا به جایی درون شهری می توانند از لیست هزینه ها حذف شوند (برای مثال برای گشت و گذار پیاده روی کرد).

سفر هوایی به شهر نجف چقدر تمام می شود؟

برای این که بدانیم سفر به شهر نجف چقدر تمام می شود، باید هزینه های مختلف این سفر را مورد بررسی قرار دهیم. هم در سفر به نجف و هم در سفر به کربلا به صورت هوایی، با هواپیما باید به فرودگاه نجف بروید. هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما، بیشتر هزینه های سفر شما را شامل می شود. البته اگر هزینه های اضافی زیادی و خاصی نداشته باشید.

دیگر هزینه در این سفر، هزینه اقامت است که در این نوع سفر هم بسته به نوع اقامت هزینه متفاوت خواهد بود.

سفر با تور

به طور کلی، می توان برای این سفرها، در تور های کربلا و نجف شرکت کرد. با شرکت در این تور ها، بسیاری از دغدغه های مسافران برطرف می شود. همچنین برآورد هزینه سفر با تور راحت تر از سفر بدون تور می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای