تور کربلا در محرم 1402

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کربلا به موجب اهمیت مذهبی بالایی که برای شیعیان دارد، همواره زیارت گاه بسیاری از مردم کشورمان است. در سال های گذشته به موجب همه گیری ویروس کرونا، سفر های خارجی با محدودیت مختلفی رو به رو بودند. سفر به کربلا نیز محدودیت های مختلفی داشت و به همین جهت بسیاری از عاشقان زیارت ائمه (ع) در کشور عراق به توفیق زیارت دست نیافتند. اما سال 1402 به موجب کاهش مبتلایان به کرونا و همچنین تعداد فوتی ها، محدودیت های سفر به کربلا در محرم 1402 با کاهش محسوسی مواجه بوده است. البته لازم به ذکر است که تزریق سراسری واکسن تاثیر به سزایی در این امر داشته است.

اما همچنان سفر به کربلا در محرم 1402 شرایط مختلفی دارد. به همین جهت است که متقاضیان باید با بررسی این شرایط و آخرین اخبار در این ایام به کربلا سفر کنند.

تور کربلا در محرم 1402 به چه شکل است

قبل از هر سفر خارجی قطعا باید به بررسی شرایط سفر به آن منطقه پرداخت. ماه محرم به موجب اهمیت بالای مذهبی آن از ماه هایی پر بازدید برای شهر کربلا است. سفر به کربلا می تواند هم به صورتی تکی و هم به صورت تور کربلا انجام شود. تور های دسته جمعی کربلا به موجب حضور راهنمای تور همواره می تواند گزینه ی مناسبی به خصوص برای افرادی که آشنایی با محیط کربلا ندارند باشد.

سفر به کربلا در محرم 1402 محدودیت های کمتری در مقایسه با سال های اخیر داشته است. اما همچنان برای سلامت مسافران برخی موارد توسط متقاضیان باید رعایت شود.

سفر به کربلا در تور های هوایی مقصد اول فرود هواپیما نیست. در تور های هوایی مقصد هوایی عموما شهر نجف و یا بغداد است. زائران پس از رسیدن به این شهر ها و انجام زیارت در شهر نجف، به شهر کربلا به صورت زمینی عزیمت می کنند.

علاوه بر شهر نجف ، شهر های کاظمین و سامرا نیز از شهر های زیارتی کشور عراق می باشند. به همین جهت است که اغلب تور ها در برنامه شان زیارت در این شهر ها را نیز دارند.

تور کربلا در محرم 1402 زمینی بهتر است یا هوایی؟

با توجه به مشکلات اقتصادی که گریبان گیر عده ی زیادی از متقاضیان سفر به کربلا است، هزینه ی سفر همواره یکی از پارامتر های مهم برای انتخاب نوع سفر است. در سفر زمینی گاها یک روز از سفر صرفا مختص رفت و آمد زائرین می شود. مدت زیاد در مسیر بودن طبعا انتخاب بسیاری از ما نیست. اما به موجب ارزان تر بودن سفر های زمینی بسیاری از زائران ترجیح می دهند که این سفر ها را به صورت زمینی انجام دهند.

پایانه های مرزی برای سفر زمینی به کربلا

اگر به صورت تکی و بدون تور قصد انجام سفر به کربلا را دارید، نیازمند انتخاب مناسب ترین پایانه مرزی برای این سفر هستید. در حال حاضر 4 پایانه مرزی در ایران امکان انجام مسافرت های کربلا را دارند. پایانه مرزی مهران عموما انتخاب بسیاری از زائرین است. تقریبا همه مسافران ساکن استان های شمالی و اغلب استان غربی کشور و همچنین استان های تهران و تهران از طریق مهران وارد خاک عراق می شوند.

پایانه مرزی شلمچه نیز مناسب ورود به کشور عراق برای مسافران استان های جنوبی ایران است. چذابه نیز دیگر پایانه مرزی ایران و عراق است که استان های مرکزی کشور عموما این مرز را انتخاب می کنند.

به موجب برخی مشکلات امنیتی که در مرز خسروی وجود دارد، در صورت برقراری امنیت این مرز نیز گاها کاروان های زیارتی کربلا این پایانه را برای سفر انتخاب می کنند.

شرایط تور کربلا در محرم 1402

به موجب اهمیت رعایت بهداشت عمومی ، سفر به کربلا در محرم 1402 نیز نیازمند تزریق دو دوز واکسن است. همچنین متقاضیان سفر باید پیش از 72 ساعت از تاریخ سفر یک تست منفی PCR داشته باشد. برای سفر به کشور عراق داشتن گذرنامه ضروری است. همچنین از تاریخ انقضای گذرنامه افراد باید دست کم 6 ماه باقی مانده باشد. به موجب مذاکرات انجام شده میان مسئولین دو کشور ایران و عراق ، داشتن ویزای عراق جزو شرایط سفر به کربلا در محرم 1402 نیست.

سخن پایانی

به موجب شرایط مختلف و همچنین ازدیاد جمعیت در ماه محرم در کشور عراق، بهتر است قبل از اقدام به سفر کربلا آخرین شرایط آن را بررسی نمایید. شما می توانید از طریق سامانه های رسمی سازمان حج و زیارت اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای