گذرگاه های مرزی ایران به کربلا

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

ایرانیان همواره یکی از ملیت هایی هستند که سفر های زیادی را به کربلا انجام می دهند. این شهر به موجب اهمیت بالای مذهبی آن، مقصد بسیاری از شیعیان است. برای تور کربلا هم از طریق زمینی و هم از طریق هوایی می توان اقدام کرد. عموما سفر های زمینی به کربلا، ابتدا توسط یک اتوبوس به مرز ایران و عراق انجام می شود و سپس مسافرین توسط اتوبوس های عراقی از مرز به کربلا می روند. مرز های ایران و عراق شامل بیش از 10 مرز می باشد. اما عموما از طریق مرز مهران بیشترین سفر ها به کربلا انجام می شود.

مناطق مرزی ایران و عراق کدام اند

گذرگاه های مرزی ایران به کربلا در واقع همان مرز های ایران و عراق می توانند باشند. اما به موجب نزدیک یا دور بودن این گذرگاه ها به شهر کربلا، برخی از آن ها بیشتر از سایرین مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین لازم به ذکر است که برخی از گذرگاه های مرزی مانند گذرگاه مرزی پرویزخان برای زائرین عتبات عالیات ممنوع هستند.

مناطق مرزی ایران با عراق تنگه چذابه، خسروی (قصر شیرین)، سومار، شلمچه، شوشمی، شیخ صله، صالح آباد (مهران)، مریوان و مهران هستند. گذرگاه های مرزی نیز پرویزخان، خسروی، سیران بند و کیله می باشند.

مرز صالح آباد یا همان مهران از مهم ترین گذرگاه های مرزی ایران به کربلا

اگر اخبار مرتبط با عتبات عالیات را دنبال کرده باشد، طبعا نام مرز مهران را به دفعات شنیده اید. شهر صالح آباد از شهر های شهرستان مهران واقع در استان ایلام است. در واقع علاوه بر عتبات عالیات، این مرز یکی از مهم ترین مرز های ارتباطی دو کشور است. همچنین ارسال انواع کالا نیز از طریق مرز صالح آباد یا همان مهران انجام می شود.

گذرگاه مرزی خسروی از دیگر گذرگاه های مرزی ایران به کربلا

گذرگاه خسروی نیز از جمله گذرگاه های دیگر برای عتبات عالیات است. همچنین صادرات زمینی کالا به عراق نیز از طریق این مرز انجام می شود.

گذرگاه مرزی پرویزخان

گذرگاه مرزی پرویزخان از دیگر مناطق مرزی ایران و کشور عراق است. این گذرگاه واقع در شهرستان قصر شیرین می باشد. این گذرگاه راه ارتباطی ایران با کردستان کشور عراق است. تردد کالایی از گذرگاه مرزی پرویز خان بسیار بالا است. به طور میانگین هر روز در حدود 800 کامیون از طریق این مرز به کشور عراق کالا می برند.

لازم به ذکر است گذرگاه مرزی پرویزخان علیرغم این که مرز دو کشور است، اما تردد زائران کربلا از طریق آن ممنون است. این گذرگاه مرزی صرفا برای مسافرین شهرهای اقلیم کردستان عراق می باشد.

گذرگاه مرزی سیران بند

گذرگاه مرزی سیران بند نیز گذرگاه ایران به اقلیم کردستان عراق است. به همین جهت مناسب عتبات عالیات نیست.

گذرگاه مرزی کیله

این گذرگاه مرزی نیز از جمله ی مرز های ایران و عراق است. این گذرگاه نیز به قلعه دیزه از اقلیم کردستان عراق راه دارد.

برخی از مناطق مرزی ایران به عراق

تنگه چذابه گذرگاه مرزی ایران و عراق

تنگه چذابه در واقع نام منطقه ای واقع در 17 کیلومتری بستان است. این منطقه در کنار مرز کشور ایران و کشور عراق قرار دارد. همچنین این منطقه از اهمیت استراتژیک زیادی نیز برخوردار است.

روستای خسروی و گذرگاه مرزی خسروی

روستای خسروی یک روستا در استان تهرانشاه است. مرز خسروی نیز در روستای خسروی واقع شده است. گذرگاه مرزی خسروی از جمله گذرگاه های مرز ایران به کربلا است.

شهر سومار

جالب است بدانید که شهر سومار در واقع کم ترین جمعیت را در میان شهر های ایران دارد. این شهر مرزی نیز محل عبور به عراق است.

مرز شلمچه

شلمچه به موجب آثار باقی مانده از جنگ آن شهرت دارد. شلمچه از شهر های مرزی ایران است. این شهر در غرب خرمشر واقع شده است. این مرز در واقع نزدیک ترین مرز به شهر بصره ی عراق می باشد.

روستای شوشمی

روستای شوشمی از جمله روستاهای واقع در مرز ایران با عراق است. در حال حاضر کسی در این روستا سکونت ندارد. البته از این روستا برای امور کشاورزی و همچنین دامپروری نیز استفاده می شود. روستای شوشمی در واقع مرز رسمی تجارت ایران و کشور عراق محسوب می شود.

روستای شیخ صله

روستای شیخ صله نیز یکی از روستاهای شهر تهرانشاه می باشد. این روستا از جمله مناطق مرزی میان کشور ایران و کشور عراق است.

جمع بندی

به طور کلی دو گذرگاه مرزی مهران و خسروی از جمله ی مهمترین گذرگاه های مرزی ایران به کربلا می باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای