توصیه هایی برای حفظ سلامت در مراسم پیاده روی اربعین

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

شهر مقدس کربلا بدون شک، یکی از پر مخاطب ترین مسافرت های زیارتی برای ما ایرانیان است. مهم نیست در چه زمانی از سال باشیم، در تمام اوقات سال ایرانیان به عشق آقا امام حسین (ع)، به کربلا سفر می کنند. اما در برخی از روز های سال تعداد متقاضیان شرکت در این سفر معنوی بیش از پیش می شود. اربعین حسینی یکی از پر متقاضی ترین ایام برای سفر کربلا است. مراسم پیاده روی اربعین مراسمی سنتی از قدیم الایام برگزار می شود. ایرانیان زیادی نیز در این روزها به کربلا می روند و در این راهپیمایی شکوهمند شرکت می کنند. اما به موجب ازدیاد جمعیت و برخی شرایط خاص در این روز، رعایت برخی از توصیه ها سبب حفظ سلامت در حین این مراسم می شود. در این مطلب توصیه هایی را برای حفظ سلامت در مراسم پیاده روی اربعین عنوان کرده ایم.

امید است این توصیه ها، برای شما عزیزان مفید واقع گردد. همراه با کربلایار باشید.

روش های مختلف سفر به کربلا و شرکت در مراسم پیاده روی اربعین کدام اند؟

در ابتدا می خواهیم به بررسی روش های مختلف سفر به کربلا و شرکت در این مراسم شکوهمند بپردازیم.

برای سفر به کربلا به چند روش مختلف می توان اقدام نمود. به صورت خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، کم دغدغه ترین نوع سفر به کربلا و شرکت در مراسم اربعین، تور های هوایی است. شما می توانید به صورت مستقل به صورت هوایی به کربلا بروید. اما شرکت در تورها یک مزیت مهم دارند و آن تور لیدر است. تور لیدر این سفر با تمام شرایط آن آشنایی دارد و همین جهت شما را از مواجه با مشکلات مختلف دور می کند.

روش های دیگری نیز برای سفر کربلا و شرکت در این مراسم وجود دارد. تور زمینی نیز دیگر روش شرکت در این مراسم است. در واقع تور زمینی یک روش اقتصادی در مقایسه با تور هوایی است. چرا که هزینه ی سفر هوایی به خارج از کشور بالا است.

همچنین با خودرو های شخصی و یا به صورت مستقل با هواپیما و اتوبوس، نیز می توان اقدام به سفر نمود.

توصیه های مهم حفظ سلامت در مراسم پیاده روی اربعین

پس از انتخاب روش سفر، به خاطر سپردن توصیه های سلامتی یکی از ضروریات این است.

جلوگیری از گرمازدگی توصیه مهم مراسم

در حال حاضر روز اربعین در فصل تابستان قرار دارد. به همین جهت آب و هوای کشور عراق در یکی از گرم ترین مواقع سال می باشد. در این شرایط گرمازدگی از جمله مشکلاتی است که برای بسیاری از زوار رخ می دهد. به همین جهت توصیه به جلوگیری از گرمازدگی را جدی بگیرید.

برای جلوگیری از گرمازدگی، همواره سعی کنید تا در ساعات خنک روز پیاده روی را انجام دهید. همچنین از چتر نیز برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید می توانید استفاده می کنید.

پوشیدن لباس های گشاد و سبک نیز از دیگر توصیه های جلوگیری از گرمازدگی است. همچنین نوشیدن مداوم آب نیز بسیار کمک کننده است.

در صورت گرمازدگی چه اقداماتی باید انجام داد؟

اگر توصیه های حفظ سلامت در مراسم پیاده روی اربعین را رعایت نکرده و دچار گرمازدگی شده اید، باید برای کمک های اولیه اقدام نمایید.

بدین منظور، ابتدا فرد گرمازده را به محلی خنک انتقال دهید. سعی کنید حتما او را به زیر سایه ببرید. پس از انتقال فرد آسیب دیده، او را دراز کرده و پاهایش را بلند نمایید. سپس لباس های سنگین و تنگ وی را از بدنش خارج کرده و آب خنک و انواع نوشیدنی های بدون کافئین به او بدهید.

فرد آسیب دیده را با آب سرد خیس کرده و باد بزنید. پس از انجام این اقدامات، حال وی را همواره مورد بررسی قرار دهید تا در صورت وخیم تر شدن وضع او، از نیروهای امدادی درخواست کمک نمایید.

دیگر توصیه های حفظ سلامت در مراسم پیاده روی اربعین

یکی دیگر از توصیه های مهم، خودداری از تجمعات با تراکم جمعیتی بالا است. به همین جهت توصیه می شود که در این شرایط، از جمعیت فاصله گرفته و سعی در حفظ تعادل خود نمایید.

توصیه دیگر برای حفظ سلامت در این مراسم مذهبی، همراه داشتن یک کوله پشتی مناسب می باشد.

همچنین جلوگیری از عرق سوز شدن را در این مراسم باید جدی بگیرید. چرا که تعداد زیادی از زوار در این مراسم عرق سوز می شوند. به منظور جلوگیری از عرق سوز شدن توصیه می شود که از لباس های نخی و گشاد استفاده نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای