آشنایی با مسیرهای پیاده روی اربعین

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کربلا از جمله مقدس ترین شهر های جهان است. به موجب اهمیت این شهر مذهبی برای مسلمین، همواره ایرانیان زیادی در طول سال اقدام به این سفر معنوی می کنند. اما مراسم پیاده روی اربعین یک حال و هوای ویژه ای دارد. به همین جهت است که بسیاری پیاده روی اربعین را برای سفر به کربلا انتخاب می کنند. اما اگر برای اولین بار قصد شرکت در مراسم معنوی را دارید، بهتر است با اطلاعات کامل و دقیق اقدام نمایید. آشنایی با مسیرهای پیاده روی اربعین یکی از ضروریات برای کسانی است که اولین بار قصد شرکت در آن را دارند. به همین جهت است که کربلا یار در این مطلب به معرفی بهترین مسیرها برای شرکت در این مراسم مذهبی پرداخته است.

شرکت در پیاده روی اربعین، هوایی یا زمینی؟

قبل از شرکت در مراسم پیاده روی، باید نحوه ی سفر به کشور عراق را انتخاب نمایید. عراق به موجب همسایه بودن با ایران، از جمله کشور های خارجی است که امکان سفر زمینی نیز به آن وجود دارد. برای شرکت در پیاده روی اربعین هم به صورت هوایی و هم به صورت زمینی می توان اقدام کرد.

سفر زمینی به کشور عراق، هزینه کمتری را برای مسافران در پی خواهد داشت. چرا که سفر خارجی با هواپیما هزینه ی بیشتری در مقایسه با سفر زمینی دارد. به همین جهت است که اگر وقت کافی برای شرکت در مراسم اربعین دارید، می توانید سفر زمینی را انتخاب نمایید. اما اگر وقت کافی ندارید و نمی توانید به صورت زمینی به موقع برسید، سفر هوایی را باید انتخاب نمایید. البته به طور کلی اگر دغدغه ی مالی برای هزینه های سفر ندارید، سفر هوایی گزینه ی مناسب تری است. چرا که زمان بسیار زیادی را مسافران در طول سفر زمینی باید در وسیله نقلیه بمانند. در صورتی که به عنوان مثال سفر با هواپیما از تهران به نجف چیزی کمتر از 1 ساعت و نیم خواهد بود.

انتخاب مرز برای ورود به کشور عراق

اگر به صورت تور زمینی می خواهید به پیاده روی اربعین بروید، نیازی به انتخاب مرز نیست. چرا که کاروان ها عموما بهترین مرز را برای ورود به کشور عراق انتخاب می کنند. اما اگر می خواهید که با وسیله نقلیه شخصی به عراق بروید باید مرزی را برای ورود به عرق انتخاب نمایید.

انتخاب مرز برای ورود به کشور عراق را می توانید متناسب با مبدا حرکت انتخاب نمایید. برای مسافران از مبدا استان های نیمه شمالی و استان های غربی، مرز های خسروی و مهران بهترین مرز ها برای ورود به کشور عراق هستند.

اما برای مسافران از مبدا استان های جنوبی کشور، مرز های چذابه و شلمچه گزینه های بهتری هستند. اما قبل از اقدام بهتر است از امکان عبور از مرز مورد نظر اطمینان حاصل نمایید.

مسیرهای به سمت شهر نجف بعد از عبور از مرز

به منظور آشنایی با مسیرهای پیاده روی اربعین باید پس از عبور از مرز، به سمت شهر نجف یعنی مبدا حرکت پیاده روی اربعین بروید.

مسافرانی که از مرز خسروی برای ورود به عراق استفاده کردند، باید از شهر های خانقین، مقدادیه و بعقوبه به شهر کاظمین رفته و سپس از آن جا به شهر نجف برسند.

مسافرانی که قصد خروج از مرز مهران را دارند، باید از شهر بدره و کوت گذر کرده و شهرهای نعمانیه، شوملی و دیوانیه را نیز طی کنند و سپس به شهر نجف بروند.

همانطور که گفتیم برای مسافرین از مبدا استان های جنوبی کشور ، مرز های شلمچه و چذابه گزینه های مناسب تری هستند. اگر مرز شلمچه را انتخاب کردید، پس از عبور از بصره و دیوانیه به شهر نجف خواهید رسید.

در صورت انتخاب مرز چذابه نیز، باید شهرهای مشرح، العماره و سپس فجر، آفک، دیوانیه و شامیه را طی کرده و به شهر نجف بروید.

آشنایی با مسیرهای پیاده روی اربعین – مسیر اصلی پیاده روی

مسئولین همواره توصیه می کنند که برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین ، مسیر اصلی را انتخاب نمایید. چرا که در مسیر های فرعی پیاده روی ممکن است با مشکلات امنیتی و عدم پوشش های امدادی رو به رو باشید.

برای ورود به مسیر اصلی پیاده روی اربعین، پس از خروج از درب باب الساعه واقع در حرم حضرت علی (ع) باید از خیابان امام زین العابدین (ع) عبور کنید. خیابان امام جعفر صادق (ع) را نیز می توانید برای عبور انتخاب نمایید. هر دو این خیابان ها به بزرگراه منتهی به شهر کربلا می روند. پس از آن نیز آشنایی با مسیرهای پیاده روی اربعین بسیار راحت است و تنها باید با سیل جمعیت همراه شوید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای