تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی : شهر کربلا را می توان به عنوان یکی از مهم ترین مکان های زیارتی برای شیعیان دانست. در این شهر مرقد امام سوم شیعیان، امام حسین (ع) قرار دارد و به موجب اهمیت بالای شهادت این بزرگوار و واقعه کربلا، همواره زیارتگاه تعداد بسیار بالای مسلمانان می باشد. شهر کربلا واقع در کشور عراق در همسایگی ما قرار دارد. به موجب فاصله نزدیک این شهر به ایران، سفر کربلا مورد استقبال عده زیادی از ایرانیان قرار گرفته است.

سفر کربلا همواره در تمام طول سال برگزار می شود، اما در برخی از مواقع، تعداد متقاضیان کم و یا افزایش می یابد. همچنین به موجب شرایط کشور عراق ممکن است امکان سفر برای مدتی مهیا نباشد.

هر یک از زوار ممکن است برای سفر کربلا یک روش  ترجیح دهد. تور های کربلا از جمله بهترین روش های سفر به این شهر مقدس می باشند. تور کربلا شرایطی عالی برای کسانی است که تا به حال تجربه سفر به عراق و شهر کربلا را نداشته اند. دلیل این موضوع این است که شرایط کشور عراق در مقایسه با شرایط ایران تفاوت هایی دارد و به همین جهت کسانی که پیشتر تجربه این سفر را نداشته اند ممکن است با پیچیدگی هایی مواجه شوند.

تور های کربلا انواع مختلفی دارند و زوار با توجه به شرایط گوناگون می توانند در یکی از این تور ها شرکت نمایند. از آن جایی که کشور عراق در همسایگی ایران واقع است، امکان سفر زمینی نیز به این کشور وجود دارد. تور های کربلا نیز سفر هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی را پشتیبانی می کنند.

تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی چگونه است؟

یکی از انواع پر طرفدار تور کربلا، تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی است. در این نوع تور رفت و یا برگشت زوار به عراق به صورت زمینی و مسیر مقابل نیز به صورت هوایی انجام می شود.

در سفر هوایی به عراق باید توجه داشته باشید که مبدا اول زوار شهر نجف است. چرا که شهر مقدس کربلا فرودگاهی جهت فرود پرواز ها ندارد. البته در بسیاری از تور های کربلا سفر زمینی نیز ابتدا به نجف انجام می شود. به ویژه در ایام اربعین حسینی، مراسم پیاده روی عموما از شهر نجف به کربلا انجام می شود. در این مراسم معنوی، زوار ابتدا به شهر نجف رفته و بعد از آن با پای پیاده به سمت شهر کربلا راهی می شوند. لازم به ذکر است که در شهر نجف نیز اماکن مذهبی مختلفی دارد که مهم ترین آن ها حرم مطهر امیرالمومنین، حضرت علی (ع) است. مسافران با ورود به شهر نجف ابتدا زیارت در این شهر را انجام داده و سپس به سمت کربلا راهی می شوند.

در مواقعی که ازدیاد جمعیت زوار وجود دارد، ترافیک های زیادی پشت پایانه های مرزی منتهی به عراق ایجاد می شود. به همین جهت است که در تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی می توانید رفت را به صورت هوایی رفته و در کم ترین زمان به سمت کربلا راهی شوید.

تاثیر آب و هوا در تور کربلا

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره داشتیم، عوامل مختلفی جمعیت زوار کربلا تاثیر می گذارد. یکی از این عوامل، وضعیت آب و هوا در کشور عراق است. در برخی از ایام و ماه های سال ممکن است هوا در عراق به شدت سرد شود و یا گرمای طاقت فرسایی در این کشور به وجود بیاید. به همین جهت است که در این مواقع عموما متقاضیان تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی کم می شود. البته در مناسبت های مذهبی مهم نظیر ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین، همواره با افزایش تقاضا مواجه هستیم. به همین جهت همزمانی شرایط آب و هوایی سخت با این ایام می تواند چندان موجب کاهش تعداد زوار نشود.

هزینه تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی

هزینه تور دغدغه بسیاری از شرکت کنندگان در این تور مذهبی است. به طور کلی هزینه تور های زمینی اقتصادی است و در مقابل هزینه تور هوایی کربلا نسبتا بالا می باشد. هزینه تور کربلا یکسر هوایی یکسر زمینی در واقع هزینه ای متعادل برای سفر کربلا است که اگر دیگر هزینه های سفر نیز متناسب باشد، یک هزینه معمول را به همراه خواهد داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای