تور زمینی کربلا از کردستان

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

تور زمینی کربلا از کردستان : سفر کربلا یک سفر معنوی با حس و حالی فوق العاده است. به همین جهت است که بسیاری از افراد برای چندمین بار متقاضی سفر کربلا می شوند. کربلا قطب گردشگری واقع در کشور عراق است. مرقد آقا امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در کربلا واقع شده است. از آن جایی که شیعیان همواره عشق و علاقه خاصی به این بزرگواران دارند، تور کربلا نیز متقاضیان زیادی دارد.

کشور عراق، در فصل تابستان آب و هوای بسیار گرمی دارند. دمای هوا در تابستان عراق بین 40 الی 48 درجه سانتی گراد است که این دمای بسیار بالایی است و اگر طاقت گرمای زیاد را ندارید، توصیه می شود از سفر در تابستان خودداری نمایید. در فصل زمستان، کربلا دمای هوای مابین 14 ال 19 درجه را خواهد داشت.

کردستان استان واقع در مرز ایران و عراق است. البته برای تور کربلا ممکن است از پایانه های مرزی واقع در استان های دیگر استفاده شود. از آن جایی فاصله زمینی کردستان و کربلا کم است،

در این نوع تور ها دیگر دغدغه راه مناسب و مسیر را نخواهید داشت. در تور کربلا، بهترین و با تجربه ترین تور لیدر ها همراه شما هستند و به همین جهت سفری بی دغدغه را خواهید داشت.

تور زمینی کربلا از کردستان چگونه است؟

زمانی که درباره تور کربلا صحبت می کنید، مقصود تور عتبات عالیات عراق است. در عراق چندین شهر زیارتی واقع شده اند. در تور های زمینی کربلا از کردستان، ابتدا سفر به نجف انجام می شود. بعد از سفر به نجف، شرکت کنندگان تور در نجف زیارت انجام می دهند. نجف اشراف محل قرارگیری حرم مطهر حضرت علی (ع) است. پس از زیارت حرم امیر المومنین، بسته به مدت زمان تور، پس از مدتی راهی کربلا می شوید.

چند محل زیارتی در کربلا واقع شده است. عموما بیشتر روز های تور کربلا، به اقامت در این شهر منتهی می شود.

بسته به نوع تور، در هتل های مختلف کربلا و دیگر شهر اقامت خواهید کرد.

رفت و برگشت تور زمینی کربلا از کردستان

در تور زمینی کربلا از کردستان، رفت و برگشت به عراق و کربلا، توسط اتوبوس های مسافربری انجام می شود. مسافران پس از رسیدن به پایانه های مرزی و عبور از مرز، توسط اتوبوس های عراقی ادامه مسیر را طی می کنند. عموما اولین مقصد داخلی عراق، شهر نجف است. پس از زیارت در نجف، در زمان مناسب تور به سمت کربلا راهی می شود.

بسته به نوع تور، مکان های دیدنی و غیر زیارتی عراق نیز در برنامه سفر قرار می گیرد.

اگر شرایط شهر های سامرا و کاظمین مساعد باشد و مشکلی در سفر به آن ها وجود نداشته باشد، این شهر ها نیز در تور زمینی کربلا از کردستان قرار دارند.

هزینه تور زمینی کربلا از کردستان

هزینه سفر زمینی کربلا، به موجب استفاده از وسایل حمل و نقل زمینی، بسیار کمتر از سفر های هوایی است. به همین جهت است که تور زمینی کربلا از کردستان سفری اقتصادی برای متقاضیان محسوب می شود.

همچنین از آن جایی که کردستان در مرز ایران و عراق واقع است، طی مسافت زمان زیادی را در پی ندارد و به همین جهت این نوع تور یک گزینه ویژه برای متقاضیان این سفر است.

در زمان هایی که تعداد متقاضیان سفر کربلا افزایش می یابد، ممکن است هزینه اقامت در هتل ها نیز بیشتر باشد. از جمله این زمان ها می توان به مناسبت های مذهبی نظیر ایام محرم و سفر به ویژه روز های عاشورا و تاسوعا اشاره کرد.

نکات مهم برای تور کربلا

شرایط کشور عراق با ایران تفاوت های زیادی دارد. به همین جهت در زمان شرکت در این تور ها باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

  • یکی از نکات مهم تور کربلا این است که به هیچ وجه نباید از مکان ها و ادوات نظامی در عراق فیلم برداری کنید.
  • در طول این سفر توصیه می شود که شماره تماس های ضروری را روی یک برگه یادداشت کنید.
  • اگر قصد مراجعه به صرافی در حین تور را دارید، این مسئله را با مدیر تور و مسئول کاروان در میان بگذارید.
  • برای آشامیدن آب در عراق، صرفا از آب های نوشیدنی پلمپ شده استفاده نمایید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای