کاروان کربلا از شیراز

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کاروان کربلا از شیراز : سفر به کربلا همواره حال و هوای معنوی را به همراه می آورد. سفر به عراق و کربلا، که از آن تحت عنوان سفر عتبات عالیات یاد می شود، فقط شامل زیارت در کربلا نمی شود. در این سفر، زوار به شهر های مختلف مذهبی عراق رفته و به زیارت در آن ها می پردازند.

شهر شیراز، پنجمین شهر پر جمعیت کشورمان است. این شهر جمعیتی حدود بر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دارد. از آن جایی که سفر کربلا، از جای تا جای ایران طرفداران زیادی دارد، همواره مسافران زیادی از شهر شیراز نیز راهی کربلا می شوند.

برای سفر کربلا، اگر به صورت مستقل و خانوادگی اقدام کنید، نیاز است که یک شخص با تجربه در این سفر را در بین خود داشته باشید. چرا که کربلا همواره شرایط منحصر بفردی را برای سفر دارد و برای سفری بی دغدغه، بهتر است از یک‌ شخص با اطلاعات کافی درباره این شهر راهنمایی دریافت نمایید.

 

کاروان زیارتی کربلا از شیراز

کاروان های زیارتی، از جمله مناسب ترین روش های زیارت هستند. چرا که این کاروان ها با برنامه ریزی مناسب، بهترین شرایط را برای سفر مذهبی مهیا می کنند.

کاروان زیارتی کربلا از شیراز شامل زیارت در چند شهر مذهبی عراق است. همانطور که احتمالا می دانید، زیارتگاه امام اول شیعیان، امام علی (ع) نیز در کشور عراق واقع شده است. به همین جهت اصلا منطقی به نظر نمی رسد که به عراق و کربلا برویم، اما سری به مرقد مطهر حضرت امیرالمونین نزنیم؟

این مرقد مطهر در شهر نجف واقع شده است که عموما در کاروان های زیارتی کربلا ، پیش از عزیمت به سمت کربلا، زیارت در نجف اشرف‌ صورت می گیرد. شهر نجف مکان های مذهبی دیگری نیز دارد که از جمله آن ها می توان به مسجد سهله و مسجد کوفه اشاره کرد.

علاوه بر شهر نجف، زیارت در شهر های کاظمین و سامرا نیز، از جمله برنامه های کاروان کربلا از شیراز می باشند.

کاروان های زمینی بهتر است یا کاروان هوایی؟

کشور عراق در همسایگی کشورمان واقع شده است. این همسایگی موجب شده که بتوان سفر ها را به این کشور، از مرز های زمینی نیز انجام داد. اما کاروان های زمینی مدت زمان نسبتا زیادی را فقط در مسیر رفت و برگشت قرار می گیرند. تصور کنید که این مدتی که در راه هستید را بتوانید به زیارت و بازدید مکان های بیشتری بپردازید.

این همان چیزی است که کاروان هوایی کربلا مهیا می کند. چرا که در کاروان هوایی کربلا، در مدت زمان کوتاهی به مقصد می رسید و می توانید اعمال زیارتی را آغاز نمایید. توجه داشته باشید که کاروان های هوایی، از شیراز به مقصد نجف پرواز می کنند. دلیل این امر نیز عدم وجود فرودگاه برای فرود هواپیما در شهر کربلا است. این بدان معناست که ابتدای سفر، زیارت در شهر نجف انجام می شود و می توان از مکان های زیادی در این شهر بازدید کرد.

لازم به ذکر است که مدت زمان اقامت در شهر نجف، بستگی مدت زمان کلی تور و برنامه ریزی آن دارد.

کاروان زیارتی کربلا از شیراز در اربعین حسینی

یکی از پر بازدیدترین ایام شهر کربلا، ایام اربعین حسینی است. در واقع اربعین حسینی زمانی است که بسیاری برای فرا رسیدن آن و شرکت در کاروان های زیارتی کربلا لحظه شماری می کنند.

دلیل این امر مراسم خاص و ویژه اربعین است. در این مراسم، زوار به صورت پیاده روی به شهر کربلا می روند. مبدا پیاده روی در این مراسم، شهر نجف اشرف است.

در واقع برای این مراسم پس زیارت در این شهر، زائرین همراه با یک دیگر در پیاده روی شرکت می کنند. سیل عظیم جمعیت شرکت کننده در این مراسم و شور و شوق آن به حدی زیاد است که نمی توان در شرکت کردن در آن تردید کرد.

لازم به ذکر است که کاروان های کربلا از شیراز که به صورت زمینی برگزار می شوند، در ایام اربعین مدت زمان بیشتری را در مسیر می مانند. دلیل این ترافیک راه و به ویژه ترافیک پشت مرز است.

بسیاری از متقاضیان شرکت در مراسم اربعین، کاروان های هوایی را انتخاب می کنند. به موجب هزینه بالای این کاروان ها در مقایسه با کاروان های زمینی، توصیه می شود در هزینه های داخلی سفر صرفه جویی نمایید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای