کاروان زیارتی کربلا از تهران

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کاروان زیارتی کربلا از تهران : کربلا از جمله ی مقدس ترین شهر های سراسر جهان است و دلیل اهمیت مذهبی آن شهادت مظلومانه امام حسین و یارانش در این شهر است. به همین جهت است که در تمام طول سال شاهد سیل عظیم جمعیت برای زیارت به این شهر هستیم. در برخی مواقع جمعیت زائرین حاضر در این شهر افزایش می یابد. در برخی موارد نیز در شرایط نابسامان آب و هوایی و یا امنیتی جمعیت زائر در این شهر کاهش پیدا می کند. با آغاز ماه محرم به موجب اهمیت مذهبی این ماه، متقاضیان سفر های زیارتی عتبات عالیات افزایش می یابد. تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی از جمله ی مهم ترین مناسبت های مذهبی برای زیارت در شهر کربلا هستند. سفر کربلا می تواند به انواع مختلفی صورت پذیرد. تور کربلا از تهران از جمله ی پر متقاضی ترین انواع سفر های کربلا است.

در حال حاضر در سال جاری ۱۴۰۱، شرط ویزا برای سفر به عراق حذف شده است. در حال حاضر مسافرین ایرانی نیازی به دریافت روادید برای سفر به عراق نداشته و تا تصمیمات بعدی مسئولان کشور عراق می توان بدون نیاز به ویزا به عراق سفر کرد.

کاروان های زیارتی به کمک راهنمایی افراد با تجربه تحت عنوان مدیر کاروان و تور لیدر فعالیت دارند. به همین جهت است که بسیاری از متقاضیان سفر، سفر با کاروان های زیارتی را به سفر تکی ترجیح می دهند. شهر تهران پر جمعیت ترین شهر کشور است و به همین جهت بسیاری از کاروان های زیارتی عتبات عالیات از مبدا تهران هستند. کاروان زیارتی کربلا از تهران در ایام محرم و صفر متقاضیان بسیاری دارد پس برای رزرو در این مواقع توصیه می شود زودتر اقدام به عمل نمایید.

موقعیت مکانی و وضعیت آب و هوا شهر کربلا

شهر کربلا از جمله ی پر مسافر ترین شهر های کشور عراق است. این شهر مقدس در بخش جنوبی کشور عراق می باشد.

لازم به ذکر است که به موجب وضعیت آب و هوا در این شهر، جمعیت حاضر در شهر کربلا می تواند متغیر باشد. در واقع در فصل تابستان آب و هوا در این شهر بسیار گرم است. به طوری که دمای هوای تابستان شهر کربلا بین 40 الی 48 درجه سانتی گراد خواهد. در فصل زمستان نیز دمای هوای کربلا 14 الی 19 درجه است که در بعضی از موقعیت های کوهستانی این شهر نیز بارندگی باران و برف نیز رخ می دهد.

شرکت در کاروان زیارتی کربلا از تهران در تمام طول سال می تواند انجام شود. همانطور که گفتیم در موقعیت های مذهبی شهر کربلا با سیل جمعیت رو به رو است. به همین جهت در صورتی که تصمیم به شرکت در کاروان زیارتی کربلا از تهران را دارید باید شرایط مورد پسند خود از نظر جمعیتی و آب و هوایی را همواره در نظر بگیرید.

کاروان زیارتی کربلا از تهران زمینی یا هوایی؟

کاروان های زیارتی کربلا از تهران هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی فعالیت دارند. طبعا به موجب هزینه های بالای سفر با هواپیما، کاروان زیارتی کربلا از تهران به صورت هوایی هزینه ی بالاتری در مقایسه با زمینی دارد. اما لازم به ذکر است که این کاروان ها موجب دردسر کمتر زائرین و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت می شوند. چرا که در کاروان های زمینی مسافران زمان طولانی در مسیر هستند در صورتی که در سفر هوایی، پرواز با هواپیما در مدت زمان نسبتا کمی انجام می شود.

همچنین در نظر داشته باشید که کاروان زیارتی کربلا از تهران به صورت هوایی، پرواز مستقیما به کربلا انجام نمی شود. به همین جهت است که زائرین ابتدا با پرواز از مبدا تهران به مقصد نجف به نزدیکی شهر کربلا می روند. سپس از شهر نجف به صورت زمینی به کربلا و زیارت حرم مطهر امام حسین (ع) راهی می شوند.

نکات مهم کاروان زیارتی کربلا از تهران

  • از جمله ی مهم ترین نکاتی که در سفر با کاروان باید در نظر داشته باشید این است که همواره کاروان هایی را انتخاب نمایید که زیر نظر سازمان حج و زیارت و یا سازمان گردشگری فعالیت دارند.
  • در مناسب های مذهبی نیز به موجب ازدیاد جمعیت همواره دقت کنید که گذرنامه تان هنگام خروج از کشور مهر شود.
  • از انتقال و حمل هر نوع مواد مخدر خودداری نمایید.
  • با نیروهای عراقی برای جلوگیری از مشکلات امنیتی همکاری های لازم را انجام دهید.
  • به موجب اهمیت مدارک هویتی نظیر گذرنامه، همواره در حفظ و نگهداری آن ها در طول سفر دقت نمایید.
  • در مکان هایی ممنوع برای عکس و فیلم برداری، اقدام به انجام آن نکنید!
  • همواره در تهیه آب و مواد غذایی و سلامت آن ها دقت نمایید.
  • رعایت بهداشت را بیش از پیش جدی بگیرید.
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای