سفر به کربلا در کرونا

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

بحران کرونا تقریبا در همه ی مسائل روزمره ما تاثیر گذار است. به موجب این بحران اقتصاد جهانی دچار تحولات زیادی شد. به موجب انتقال بالای کرونا میان انواع جوامع، ازدیاد جمعیت در یک فضا یکی از عوامل شیوع بیشتر می باشد. کربلا از جمله شهر های زیارتی است که همواره انبوه جمعیت در این شهر به خصوص در مناسبت های مذهبی مثل اربعین حسینی زبان زد خاص و عام است. به همین جهت است که شرایط سفر به کربلا در کرونا دستخوش تغییرات مختلفی شده است. اما در حال حاضر به موجب کاهش همه گیری این بیماری، سخت گیری های پیرامون سفر به کربلا در کرونا نیز کاهش یافته است.

توقف سفر به کربلا در کرونا در سال 1399 و آغاز مجدد

پس از گذشت حدود یک سال از تایید رسمی شیوع کرونا در ایران، در اسفند ماه سال 1399 سفر های عتبات عالیات متوقف شد. توقف این سفر ها تا چندین ماه نیز ادامه داشت. در آبان سال 1400 رئیس وقت سازمان حج و زیارت اعلام کرد که با عادی شدن نسبی شرایط کرونا، ثبت نام سفر های کربلا مجددا شروع می گردد.

سفر به کربلا در کرونا سال 1401

اربعین سال 1400 سفر به کربلا به موجب شیوع کرونا متوقف شده بود. حتی کشور مقصد یعنی عراق هم از ورود زائرین به خاک این کشور جلوگیری می کرد. اما سفر به کربلا در کرونا سال 1401 شرایط راحت تری دارد و امکان ثبت نام برای اربعین 1401 نیز وجود دارد. زمان ثبت نام برای متقاضیان شرکت در پیاده روی اربعین 1401 از تاریخ 10 ام تیر ماه 1401 الی 31 ام همین ماه می باشد. لازم به ذکر است که ثبت نام شرکت در پیاده روی اربعین همانند گذشته از طریق سامانه سماح امکان پذیر می باشد.

سفر به کربلا در کرونا موجب افزایش شرایط سفر به این شهر مذهبی شده است. این بدان معناست که سال های قبل از همه گیری کرونا نیز طبعا سفر به کشور عراق و عتبات عالیات شرایط مختلفی داشت.

لازم به ذکر است که ممکن برای تسهیل سفر های سال 1401 برخی از شرایط تغییر و یا حذف شوند. به همین جهت قبلا از هر گونه اقدامی آخرین شرایط را از طریق سامانه های رسمی در این حوزه بررسی نمایید.

بیماری های دارای ممنوعیت برای سفر به کربلا در کرونا 1401

بر طبق آخرین اطلاع رسانی ها در سامانه سماح، مبتلایان به برخی بیماری ها از شرکت در مسافرت کربلا در اربعین سال 1401 منع شده اند.

بیماران دیابتی که زخم و یا عفونت اندام و یا مشکل کلیوی دارند از سفر به کربلا در اربعین 1401 منع شده اند.

افرادی که به بیماری رتینوپاتی پیشرفته، سرطان، آسم و COPD شدید یا کنترل نشده مبتلا هستند نیز نمی توانند در مراسم اربعین کربلا شرکت نمایند.

افرادی که انواع عوارض و علامت های قلبی و عروقی و کنترل نامطلوب قند دارند و یا با نظر پزشک معالج دچار بیماری های واگیر دار هستند، نیز منع می باشند.

مبتلایان کرونا در صورتی که علائم شدید نداشته باشند تا 5 روز اول تست مثبت برای سفر منع شده اند.

بیماران مبتلا به بیماری های شدید که تب دارند تا دست کم 48 الی 72 ساعت بغد از توقف تبشان برای سفر به کربلا در کرونا 1401 ممنوعیت دارند. بهتر است برای اطلاعات دقیق تر سامانه سماح را بررسی نمایید.

زنان باردار و افراد بالای 60 سال نیز نمی توانند در این سفر زیارتی شرکت نمایند.

شرایط شرکت در مراسم اربعین سفر به کربلا در کرونا

اولین مرحله ی ثبت نام در این مراسم دریافت استعلام از وزارت بهداشت ایران است. متقاضیان باید برخی استعلام های سلامتی خود به علاوه مدرک تزریق شدن دو دوز واکسن بیماری کرونا دریافت نمایند.

تست PCR متقاضیان باید منفی باشد. به همین جهت پیش از 72 ساعت شروع سفر متقاضیان باید این تست را انجام دهند.

پیش ثبت نام در این سفر از طریق سامانه سماح است. اما تایید ثبت نام منوط به موافقت دولت کشور عراق می باشد. لازم به ذکر است که انجام این پیش ثبت نام به صورت کاملا غیرحضوری می باشد. نتیجه نیز از طریق همان سامانه و همچنین پیامک به متقاضیان اعلام می گردد.

لازم به ذکر است که در صورت عدم تایید نمی توانید در این سفر شرکت نمایید.

همچنین متقاضیان باید پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای