تور کربلا در شهریار

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کربلا یکی از مقاصد خارجی محبوب در جای تا جای ایران است. فرقی نمی کند از کدام شهر باشید، از تمام شهر های ایران تعداد زیادی از جمعیت عاشق امام حسین (ع)، در تور های کربلا شرکت می کند.
شهریار، با جمعیتی بالغ حدود ۷۵۰ هزار نفری، دوازدهمین شهرستان پر جمعیت ایران محسوب می شود.
به همین جهت تور کربلا در شهریار، یکی از انواع پر طرفدار و محبوب تور می باشد.

انواع سفر به کربلا از شهر شهریار

برای سفر به کربلا، می توان از روش های مختلفی اقدام کرد. هر شخص یا خانواده ای یک روش سفر را ترجیح می دهد. برای مثال برخی از خانواده ها، سفر کربلا با خودروی شخصی به صورت خانوادگی را ترجیح می دهند. اما این نوع سفر فقط برای افرادی مناسب است که با مسیر های این سفر و شرایط کشور عراق و شهر کربلا کاملا آشنا باشند.
برخی دیگر نیز، به وسیله اتوبوس، هواپیما و یا قطار در بعضی از شهر ها، به این سفر می روند. این نوع سفر نیز چون راهنمایی وجود ندارد و فقط مسیر را با دیگر زائران همراه هستید، نیازمند اطلاعات کافی از شرایط و ضوابط کشور عراق است.
اما یکی از محبوب ترین انواع روش های سفر به کربلا ، سفر با تور یا همان کاروان های زیارتی است. در شهریار نیز، بسیار سفر با تور را ترجیح می دهند. به همین جهت تور کربلا در شهریار از جمله محبوب ترین انواع تور های خارجی در این شهر می باشد.

تور کربلا در شهریار به صورت زمینی

اما نوع اتوبوس، نوع اقامتگاه، مدت زمان سفر و … از جمله مواردی هستند که پلن های تور کربلا در شهریار به صورت زمینی را متفاوت می کند.
به طور کلی دو نوع اتوبوس برای تور های زمینی کربلا در نظر گرفته می شود. اتوبوس هایی با جمعیت کمتر و خدمات بهتر و اتوبوس هایی با جمعیت بیشتر و خدمات کمتر انواع اتوبوس های تور کربلا زمینی هستند. طبعا اتوبوس رده بالاتر هزینه بیشتری را برای شرکت کنندگان در پی خواهد داشت.
در تور زمینی کربلا در شهریار، مسافران ابتدا با اتوبوس به یکی از گذرگاه های مرزی ایران و عراق می روند و سپس با عبور از مرز، با اتوبوس های عراقی به شهر نجف می روند.
زیارت در شهر نجف از جمله ارکان سفر عتبات عالیات است. به همین جهت تور پس از زیارت در نجف، به کربلا عزیمت می کند. در مراسم پیاده روی اربعین، زوار از شهر نجف به صورت پیاده به شهر کربلا می روند.

تور کربلا هوایی در شهریار

نوع دیگر تور های کربلا در شهریار، تور هوایی است. تور هوایی هزینه بیشتری در مقایسه با تور زمینی دارد. دلیل این امر نیز واضح است. چرا که هزینه بلیط پرواز های خارجی، در مقایسه با حمل و نقل های زمینی بسیار بالاتر است.
توجه داشته باشید که به موجب عدم وجود فرودگاه در شهر مقدس کربلا، پرواز های تور هوایی، همواره به شهر نجف انجام می شود. در این نوع تور نیز، زوار پس از زیارت در شهر نجف، به شهر مقدس کربلا راهی می شوند.

تاثیر مناسبت های مختلف در تور کربلا

یکی از عواملی که روی تعداد جمعیت متقاضی شهر کربلا تاثیر گذار است، مناسبت های مختلف است. مناسبت های مذهبی نظیر تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی همواره با سیل عظیم جمعیت زائرین همراه است.
اما در برخی مناسب های غیرمذهبی نیز، نظیر نوروز، به موجب تعطیلات تعداد متقاضیان شرکت در تور کربلا افزایش می یابد.
در صورتی که با شلوغی و ازدیاد جمعیت میانه خوبی ندارید، بهتر است تور کربلا را در ایام خلوت سال امتحان کنید.

تور کربلا در شهریار در ماه های مختلف سال

یکی دیگر از عواملی که روی جمعیت و کیفیت سفر کربلا تاثیر گذار است، وضعیت آب و هوای کشور عراق است.
وضعیت آب و هوای عراق نیز در ماه های مختلف سال متفاوت است. بهتر است همواره سفرتان را در ماه های متعادل سال انجام دهید. چرا که ماه های بسیار گرم و بسیار سرد، می تواند کیفیت سفر را تحت تاثیر قرار دهد.
کربلا یار همواره سفری معنوی و با حال خوش را برای زائرین آقا امام حسین (ع) از خدای متعادل خواستار است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای