انتخاب بهترین کاروان کربلا زمینی

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

انتخاب بهترین کاروان کربلا زمینی : سفر کربلا از پر متقاضی ترین سفر های خارجی در میان ایرانیان سراسر کشور است. کربلا یکی از مقدس ترین شهرها در کل جهان است. برای سفر کربلا هم به طور زمینی با اتوبوس یا وسیله نقلیه شخصی و هم به صورت هوایی با هواپیماهای مسافربری می توان اقدام کرد. کاروان ها یا همان تور های کربلا انتخابی عالی برای کسانی است که برای اولین بار می خواهند به سفر کربلا بروند. چرا که عدم آشنایی با زبان و مسیر های مناسب و دیگر مسائل می تواند دردسرهای طول سفر را برای زائر اولی ها زیاد کند.

کاروان های کربلا نیز هم زمینی و هم هوایی برگزار می شوند. کاروان های زمینی هزینه ی کمتری را در مقایسه با کاروان های هوایی دارند. همچنین باید شرایط کاروان های زمینی را بدانید و بررسی کنید که آیا واقعا بهترین نوع سفر برای شما به صورت زمینی با کاروان است و یا نوع دیگر سفر کربلا برای شما مناسب تر است.

انتخاب بهترین کاروان کربلا زمینی بر اساس قیمت

کاروان های زمینی کربلا در مقایسه با کاروان های هوایی به این شهر مقدس، اقتصادی تر هستند. اما همه این کاروان ها یک قیمت ثابتی ندارند و متناسب با خدمات ارائه شده در این کاروان ها قیمت نهایی آن محاسبه می شود.

به طور کلی خدمات کاروان های زمینی کربلا را می توان به دو رده بندی درجه الف و درجه ب تقسیم بندی کرد. طبعا کاروان هایی که خدمات درجه الف ارائه می کنند قیمت بیشتری در مقایسه با کاروان های درجه ب دارند. اگر صرفا به دنبال انتخاب کاروان کربلا زمینی بر اساس قیمت هستید، باید کاروان های درجه ب را به موجب هزینه کم تر انتخاب کنید. البته تمام کاروان های این درجه بندی ها نیز یک قیمت ثابت ندارند.

هتل هایی که برای اقامت شرکت کنندگان کاروان در نظر گرفته می شود از جمله عوامل تاثیر گذار روی قیمت تمام شده شرکت در کاروان کربلا است. کیفیت هتل ها نیز درجه بندی های مختلفی داشته که قیمت بیشتر و یا کمتری بر اساس این درجه بندی ها دارند.

حتی فاصله هتل شما تا حرم آقا امام حسین (ع) نیز روی قیمت و هزینه کاروان زمینی تاثیر می گذارد.

لازم به ذکر است که کاروان های زمینی درجه ب اتوبوس های معمولی دارند. این اتوبوس ها ظرفیت 44 نفره دارند. اما در کاروان های درجه الف اتوبوس های نوع VIP استفاده می شود. ظرفیت اتوبوس های کاروان های زمینی کربلا درجه الف 25 نفر می باشد.

طبعا مدت زمان سفر نیز یکی از مهم ترین عوامل روی قیمت کاروان است. چرا که باید مدت زمان بیشتری برای زائران محل اقامت درخواست شود.

مدت زمان طی مسیر با کاروان زمینی چقدر است؟

یکی از اصلی ترین معایب کاروان زمینی، مدت زمانی است که رفت و برگشت با اتوبوس طول می کشد. در این سفر اگر از مبدا تهران در کاروان شرکت کرده اید، از مبدا تا مرز مهران واقع در استان ایلام چیزی در حدود 10 تا 12 ساعت باید منتظر بمانید.

همچنین از مرز زمینی مهران تا شهر مقدس کربلا مدت زمان طی مسیر با کاروان زمینی حدودا 5 ساعت است. در شهر نجف نیز از مرز مهران 6 ساعت به طول می انجامد. چرا که در برخی از کاروان ها ابتدا به شهر نجف عزیمت کرده و پس از زیارت در این شهر مقدس، کاروان به سمت کربلا می رود. به خصوص در پیاده روی اربعین، کاروان زمینی به شهر نجف می رود و متقاضیان شرکت در این مراسم پیاده از نجف تا کربلا می روند.

مدت زمان سفر با هواپیما از تهران به شهر نجف کمتر از 1 ساعت و نیم است. لازم به ذکر است سفر با هواپیما مستقیما به کربلا امکان پذیر نیست و به همین جهت پرواز های عتبات عالیات به مقصد فرودگاه نجف انجام می شود.

همچنین از دیگر نکاتی که در انتخاب بهترین کاروان کربلا زمینی باید به آن توجه کنید، این است که در صورتی که در مواقع شلوغی مرز اقدام به سفر نمایید، احتمالا چندین ساعت را پشت مرز منتظر می مانید. به خصوص در مناسبت های مذهبی که متقاضیان سفر عتبات عالیات زیاد می شود، مرز های زمینی ایران و عراق به شدت شلوغ شده و نیازمند مدت زمان زیادی برای عبور از مرز می باشد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای