هزینه های سفر به کربلا

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

کربلا یکی از پربازدید ترین مقاصد سفر های خارجی در میان ایرانیان است. به خصوص با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی، عده ی بسیاری به دنبال اطلاع درباره هزینه های سفر به کربلا هستند. هزینه ی رفت و آمد به کربلا همانند هر سفر خارجی دیگر یکی از اصلی ترین هزینه های سفر به کربلا را تشکیل می دهد. عوامل بسیاری نیز در میزان هزینه ی سفر به کربلا تاثیرگذاری هستند. به طور مثال شما می توانید هم به صورت تکی و هم با شرکت در تور های کربلا به این سفر بروید. نوع اقامتگاه نیز از عوامل دیگر موثر در هزینه ی تمام شده سفر هستند.

در ادامه به بررسی دقیق تر انواع هزینه های سفر به کربلا می پردازیم.

هزینه ی رفت و آمد به کربلا

هزینه ی رفت و آمد از ایران به کربلا همانند هر سفر خارجی دیگر درصد بالایی از هزینه ی سفر را تشکیل می دهد. حال بسته به نوع سفر که زمینی یا هوایی باشد این هزینه متفاوت است. سفر هوایی هزینه بالاتری را در رفت و آمد به کربلا دارد. اما در مقایسه با سفر زمینی به این شهر دردسر کمتری دارد. در سفر زمینی به کربلا شاید بیشتر از 1 روز تمام زمان رفت و آمد مسافران به طول انجامد.

پس اگر صرفا هزینه ی کمتری می خواهید کنید قطعا زمینی سفر کردن به کربلا هزینه ی پایین تری را در پی خواهد داشت.

سفر انفرادی یا شرکت در تور

سفر انفرادی علاوه بر سختی هایی که به موجب آشنا نبودن با محیط دارد، اغلب هزینه ی بیشتری را متوجه مسافران می کند. چرا که شرکت در تورها اغلب شامل تخفیف هایی می شود. شرکت های گردشگری اغلب هزینه ی کمتری برای شرکت در تور در مقایسه با سفر انفرادی می گیرند. همچنین علاوه بر هزینه پایین تر، شرکت در تور کربلا می تواند سفر راحت تری را برای مسافران رتهران بزند. چرا که تور لیدر ها اطلاعات کافی از شرایط سفر دارند و نیازی نیست که خودتان شخصا به دنبال کسب اطلاعات در زمینه ی سفر باشید.

هزینه ی اقامت از دیگر هزینه های سفر به کربلا

هزینه های اقامت را می توان از مهم ترین هزینه های سفر به کربلا عنوان کرد. نوع اقامتگاه می تواند از هاستل، خوابگاه و هتل متغیر باشد. البته در سفر به کربلا انتخاب هتل از جهت نظافت و امنیت بهتر گزینه ی مناسب تری هست. اما خود هتل ها نیز کیفیت های متفاوتی دارند که هزینه ی اقامت را وابسته به تعداد ستاره های هتل و کیفیت آن می کند.

هزینه ی مواد غذایی

قطعا از ضروریات هر سفر تهیه مواد غذایی و یا خرید غذای آماده از رستوران ها و تهیه غذاها است. اگر قصد صرف غذا در رستوران را دارید، توصیه می شود که رستوران های شناخته شده را انتخاب کنید. چرا که ممکن است کیفیت غذا در برخی جاها مناسب نباشد.

هزینه ی غذا خوردن در رستوران های کربلا از حدود 20 هزار تومان تا 80 هزار تومان متغیر است.

هزینه های حمل و نقل عمومی سفر به کربلا

رفت و آمد از ایران یک هزینه را شامل می شود و استفاده از سرویس های حمل و نقل عمومی داخل کربلا هزینه ی متفاوتی است که متوجه زائران خواهد بود. البته لازم به ذکر است که سرویس های حمل و نقل عمومی این شهر کیفیت مناسبی ندارند. به همین جهت است که فارغ از هزینه ی آن ها بهتر است در استفاده از وسایل حمل و نقل داخلی این شهر دقت نمایید.

هزینه های اخذ ویزا سفر به کربلا

هزینه های اخذ ویزا از دیگر هزینه های سفر های خارجی هستند. اما خوشبختانه در حال حاضر در سال 1401 تا اطلاع ثانوی مسافرین ایرانی نیازی به اخذ ویزا برای سفر به کربلا ندارند. به همین جهت است که هزینه ویزا از هزینه های سفر به کربلا نیست.

هزینه عوارض خروج از کشور از دیگر هزینه های سفر خارجی

هزینه ی عوارض خروج از کشور از دیگر هزینه هایی سفر به کربلا است. این هزینه در مقایسه با سایر هزینه های سفر چشمگیر نیست اما در حال حال از هزینه های این سفر است.

جمع بندی

به طور کلی هزینه های سفر به کربلا بسیار می تواند متفاوت باشد. این هزینه ها کاملا بستگی به نوع سرویس دریافتی توسط مسافر دارد. پس برای اطلاع دقیق از هزینه های این سفر باید کیفیت سرویس های مدنظر را انتخاب کرده و سپس به محاسبه هزینه ها بپردازید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای