مسیر‌های پیاده روی اربعین کدامند

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کربلا به موجب اهمیت مذهبی بسیار بالای آن برای مسلمانان به ویژه شیعیان، همواره محل زیارتی سالانه بسیاری از مسلمین می باشد. پیاده روی اربعین از جمله اعمال مذهبی در سفر به کربلا است که بسیاری از زائران متقاضی شرکت در آن هستند. در پیاده روی اربعین به موجب موکب ها و سیل جمعیت عازم به سمت کربلا، حال و هوای مذهبی این سفر دوچندان می شود.

برای افرادی که اطلاعی از نحوه ی این نوع مراسم ندارند، زائران ابتدا به صورت های مختلف به کشور عراق می روند و سپس از طریق مسیر های مختلف مناسب مسیر های پیاده روی اربعین به سمت شهر مقدس کربلا می روند.

نکات مهم برای شرکت در پیاده روی اربعین

به موجب برخی مشکلات امنیتی و همچنین ناآشنایی بسیاری از مسافران با کشور عراق، رعایت نکات مهم برای شرکت در این مراسم بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه برخی از توصیه های مهم در این باره را عنوان کرده ایم:

  • پیاده روی در مسیر نجف به کربلا انجام می شود. به همین جهت توصیه می شود تا برای شرکت در این پیاده روی همین مسیر را انتخاب کنید.
  • به موجب مشکلات امنیتی و نا آگاهی از شرایط مسیر های مختلف به کربلا، از انتخاب هر گونه مسیر ناشناخته برای شرکت در پیاده روی جدا خودداری نمایید.
  • توصیه می شود با عراقیان حاضر در طول مسیر هیچ گونه بحث مذهبی و یا سیاسی نکنید. حتی اگر طرف مقابل اصرار به بحث مذهبی و یا سیاسی با شما داشت، شما این بحث را ادامه ندهید.
  • بسیاری از عراقیان حاضر در مسیر علاوه بر عربی، با زبان فارسی نیز آشنایی دارند. به همین جهت است که هنگام بیان موضوعات مختلف باید این موضوع را مدنظر داشته باشید.

گذرگاه های مرزی ایران به کربلا

شرایط ویزا و پاسپورت برای شرکت در پیاده روی اربعین

به موجب مذاکرات صورت گرفته مابین مسئولین ایران و عراق، نیاز به اخذ ویزا برای شرکت در پیاده روی اربعین نیست. البته بدین منظور مسافرین باید در سامانه سماح ثبت نام نمایند.

به موجب سفر خارجی داشتن پاسپورت برای شرکت در پیاده روی اربعین ضروری است. همچنین توجه نمایید که از اعتبار پاسپورت شما باید حداقل 3 ماه باقی مانده باشد.

سفر به عراق برای پیاده روی اربعین چگونه است

برای سفر به کربلا هیچ گونه مسیر مستقیم هوایی وجود ندارد. به همین جهت در تور های هوایی کربلا نیز سفر ابتدا به شهر نجف صورت می پذیرد. در پیاده روی اربعین نیز شما می توانید به صورت هوایی به شهر نجف عزیمت کنید. سپس از شهر نجف به کربلا بروید.

سفر زمینی به عراق نیز در پیاده روی اربعین به شهر نجف صورت می پذیرد. به همین جهت است که شما می توانید از طریق سفر زمینی به شهر نجف رفته و سپس در پیاده روی اربعین شرکت نمایید.

مسیرهای مورد استفاده پیاده روی اربعین

بسیاری از عراقیان نیز در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می کنند. عراقیان شرکت کننده در این مراسم عموما از شهر محل زندگی پیاده روی را آغاز می کنند و سمت کربلا می روند. اما شرایط برای ایرانیان حاضر در این مراسم متفاوت است.

مسیر اصلی مراسم پیاده روی از شهر نجف تا شهر کربلا است. ایرانیان نیز عموما همین مسیر را برای شرکت در مراسم استفاده می کنند. به موجب حفظ اتحاد میان شرکت کنندگان در مراسم، عموما مبدا حرکت مسافران هر کجا که باشد، در نهایت از طریق مسیر نجف به کربلا راهی شهر مقدس کربلا می شوند.

بدین منظور اگر در حرم حضرت علی (ع) هستید، از در باب الساعه خارج شده و سپس از کناره خیابان امام جعفر صادق و یا زین العابدین به بزرگراه کربلا بروید. در بزرگراه کربلا شما همراه سیل جمعیت زائرین امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز می کنید.

زمان آغاز مراسم پیاده روی اربعین

شروع به حرکت پیاده روی اربعین برای افراد مختلف بسته به شرایط متفاوت است. اما عموم زائرین شرکت کننده در این مراسم حرکت خود را از روز 16 ام ماه صفر انجام می دهند و روز قبل از اربعین به شهر کربلا می رسند.

به موجب انتخاب روز شانزدهم توسط بیشتر زائرین، مسیرهای پیاده روی مملو از زائر می باشد. به همین جهت است که بسیاری ترجیح می دهند در این روز آغاز به حرکت کنند.

البته برای افرادی که تمایلی به بودن در فضای شلوغ و ازدیاد جمعیت را ندارند، می توانند حرکت خود را یک هفته قبل از روز اربعین انجام دهند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای