سفر اربعین با خودرو شخصی

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی

کربلا در تمام طول سال از جمله مقاصد خارجی مسافرت ایرانیان است. این شهر مذهبی در مناسبت های مذهبی مختلف پذیرای تعداد بسیار بالای زائرین می شود. ایام محرم و صفر و به ویژه در روز اربعین حسینی ازدید مسافرین این شهر بسیار بالا می رود. در این روز مسافران با انواع تور های هوایی و زمینی کربلا و یا به صورت انفرادی با وسایل نقلیه عمومی به این شهر می روند. اما یکی دیگر از روش های مسافرت به کربلا، سفر اربعین با خودرو شخصی است. این روش سفر در این روز نیازمند رعایت نکات مهمی است که رعایت آن ها سفری مطمئن تر را برای زائرین به ارمغان می آورد.

شرایط ویزا در اربعین 1401

برای انجام مسافرت های خارجی اخذ ویزا همواره دغدغه ی بسیاری از مسافران است. اما خبر خوش به متقاضیان سفر اربعین با خودرو شخصی این است که به موجب مذاکرات انجام شده میان مسئولین کشور ایران و عراق، برای شرکت در مراسم اربعین نیازی به اخذ ویزا نیست. البته لازم به ذکر است که بدین منظور متقاضیان باید از طریق سامانه رسمی سماح اقدام به ثبت نام نمایند.

به شرط ثبت نام در سامانه سماح و گذرنامه با حداقل سه ماه اعتبار، متقاضیان می توانند سفر اربعین با خودرو شخصی را انجام دهند.

طبق گفته ی وزیر میراث فرهنگی، عزت الله ضرغامی ، مسئولین به دنبال رفع موانع برای سفر به عراق در طول تمام سال هستند.

اگر این امکان فراهم شود سفر با خودرو شخصی صرفا برای اربعین نخواهد بود و در تمام طول سال متقاضیان ایرانی می توانند به زیارت عتبات عالیات بروند.

شرایط گواهینامه برای سفر اربعین با خودرو شخصی

طبعا با گواهینامه ایرانی مجوز رانندگی در ایران را دارید. اما برای رانندگی در کشور عراق نیازمند داشتن گواهینامه بین المللی هستید. برای اخذ این نوع گواهینامه لازم است تا از طریق سازمان اتوبوس رانی و جهانگردی اقدام نمایید.

افزون بر گواهینامه بین المللی، برای رانندگی در کشور عراق کارت ماشین نیز باید بین المللی باشد. به همین جهت بدین منظور می توانید از طریق گمرک کارت ماشین بین المللی تهیه نمایید.

همچنین دقت داشته باشید که برگه کاپوتاژ خودرو را نیز در گمرک دریافت نمایید.

البته نکته ی مثبت سفر اربعین با خودرو شخصی این است که نیازی به تعویض پلاک خودرو نمی باشد.

برنامه ریزی برای زمان حرکت

به موجب ازدیاد جمعیت مسافران عازم به سمت عراق در اربعین حسینی، ممکن است به موجب شلوغی مرز عبور از آن چندین ساعت زمان بر باشد. به همین جهت برای عدم معطلی زیاد پشت مرز بهتر است که برنامه ریزی مناسبی برای سفر انجام دهید.

انتخاب مرز مناسب برای سفر اربعین با خودرو شخصی

ازدیاد مسافران عازم به کشور عراق در مراسم اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست. به همین جهت است که مرز های دو کشور نیز بسیار شلوع می شود. مرز مهران از جمله مرز های پر طرفدار برای سفر به عراق است. به همین جهت در مناسبت های خاص این مرز به شدت مملو از مسافران می شود. پس توصیه می کنیم که اگر قصد سفر اربعین با خودرو شخصی را دارید در صورت امکان مرز های دیگر را انتخاب نمایید.

البته توجه داشته باشید که مرز خسروی را نمی توان برای سفر اربعین با خودرو شخصی انتخاب کرد. همچنین به کمک گوگل مپ نیز می توانید بهترین مسیر ها را برای سفر با خودرو شخصی پیدا کنید.

مزایا و معایب سفر اربعین با خودرو شخصی

مزیت ها:

  • صرفه جویی در هزینه های سفر به خصوص در مسافرت های دست جمعی 4 5 نفره.
  • به موجب احتمال بالای معطلی پشت مرز برای عبور، مسافران می توانند داخل خودرو استراحت کنند.
  • به موجب رانندگی نامناسب برخی از رانندگان عراقی، با خودرو شخصی شما خودتان رانندگی می کنید و از این جهت اطمینان خاطر خواهید داشت.

معایب:

  • هزینه ی بنزین در کشور عراق بالا است. به موجب همین امر باید توجه داشته باشید که برای یک باک هزینه ی بسیار بالاتری در مقایسه با ایران باید پرداخت نمایید.
  • اگر خودروی شخصی در عراق دچار مشکلات فنی شود، هزینه ی تعمیر در مقایسه با ایران نسبتا بیشتر است.
  • به موجب مشکلات موجود در کشور عراق، جاده های این کشور ممکن است امنیت و شرایط نامناسبی داشته باشند.

با اطلاع از مزیت ها و معایب سفر اربعین با خودرو شخصی می توانید بهترین گزینه را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای