راهنمای پیاده روی اربعین 1402

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کربلا یکی از پر متقاضی ترین شهر های خارجی برای سفر در سراسر ایام سال می باشد. اما ایام محرم و صفر، به ویژه روز های مناسبتی آن یعنی تاسوعا، عاشورا و اربعین، کربلا شور و شوق متفاوتی با سایر ایام سال دارد. پیاده روی اربعین از جمله ی رسومات برگزاری مراسم برای اربعین حسینی است. بسیاری از متقاضیان سفر به کربلا اربعین را بهترین روز برای این سفر معنوی می دانند. اما به موجب شرایط متفاوت کشور عراق، برای پیاده روی اربعین باید همواره راهنمای پیاده روی اربعین  را بررسی کرد. در این مطلب نکات مهم پیاده روی اربعین را مورد بررسی قرار داده ایم. همراه با کربلا یار باشید.

نکات مهم راهنمای پیاده روی اربعین 1402

  • از جمله ی نکات مهم برای پیاده روی اربعین، این است که در هنگام شرکت در آن از حرکت در مسیر های ناشناخته خودداری نمایید. چرا که عدم توجه به این نکته ممکن است پیامد های ناخوشایندی داشته باشد.
  • مسیر همیشگی شهر نجف تا کربلا، بهترین مسیر برای پیاده روی اربعین است. به همین جهت است که توصیه می شود همواره از همین مسیر اقدام به حرکت کنید.
  • یکی دیگر از نکات مهم راهنمای پیاده روی اربعین این است که در طول این سفر از هر گونه بحث های مذهبی و یا سیاسی با مردم عراق خودداری نمایید. حتی در صورتی که مردم این کشور تمایل به باز کردن این مباحث با شما داشتند، شما همچنان از آن خودداری نموده و به صحبت در این باره ادامه ندهید.
  • در طول مسیر پیاده روی اربعین توجه داشته باشید که عراقی های زیادی با زبان فارسی آشنایی دارند. به همین جهت است که در صورتی که می خواهید حرفی بزنید که آن ها متوجه نشوند، فارسی حرف زدن ممکن است مفید واقع نشود!

لغو ضرورت ویزا برای سفر اربعین

به موجب مذاکرات صورت گرفته میان طرف های ایرانی و عراقی، شرط ویزا برای سفر به عراق حذف شده است. به همین جهت است که برای سفر به کربلا برای پیاده روی اربعین تنها با ثبت نام در سامانه ی رسمی سماح می توانید اقدام نمایید.

شرط گذرنامه برای سفر اربعین

برای سفر اربعین داشتن گذرنامه ای که حداقل سه ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد ضروری است. البته به خاطر بسپارید که برای سهولت هر چه بیشتر زوار و عاشقان امام حسین، این شروط در مواقعی متفاوت خواهد بود و ممکن است که حداقل اعتبار گذرنامه برای سفر اربعین به زمان کمتری تغییر پیدا کند.

راهنمای سفر پیاده روی اربعین 1402

برای سفر پیاده روی اربعین، هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی می توان اقدام کرد. شرکت در تور های زمینی و هوایی نیز از جمله پر طرفدار ترین روش های سفر پیاده روی اربعین است.

برای عزیمت به کربلا از طریق هوایی، ابتدا باید با پرواز به مقصد شهر نجف بروید و سپس برای پیاده روی از این شهر به کربلا بروید.

سفر پیاده روی اربعین به صورت زمینی هم به مقصد نجف عموما انجام می شود. چرا که عموما پیاده روی اربعین از نجف به کربلا انجام می شود.

شرکت در پیاده روی اربعین به صورت خانوادگی

برخی تصور می کنند که پیاده روی اربعین مختص آقایان است. اما این طور نیست و در صورت شرکت در این امر معنوی، خانم های عراقی بسیاری را نیز در جمعیت مشاهده خواهید کرد. گاها جمعیت خانم های حاضر در این مسیر از جمعیت آقایان بیشتر است. پس به صورت خانوادگی نیز می توان در پیاده روی اربعین شرکت کرد.

آیا امکان ادامه ندادن پیاده روی در بین مسیر هست؟

به دلایل مختلفی شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین در طول مسیر ممکن است دیگر نخواهند و یا نتوانند به مسیر ادامه دهند. اگر دچار این مشکل شدید جای نگرانی نیست. چرا که در طول مسیر پیاده روی اربعین، می توانید ماشین های گذری را سوار شده و با پرداخت کرایه به شهر زیبای کربلا بروید.

وسایل ضروری پیاده روی اربعین کدام اند

به طور کلی چهار دسته وسایل هستند که برای شرکت در پیاده روی اربعین باید آن ها را به همراه داشته باشید.

اولین آن ها یک کفش مناسب پیاده روی و یا یک دمپایی مناسب است. به موجب مسیر طولانی پیاده روی اربعین، در صورتی که کفش مناسبی نداشته باشید ممکن است دچار تاول پا شوید.

لباس مناسب از دیگر ضروریات شرکت در پیاده روی اربعین است. برای شرکت در این مراسم، متناسب با شرایط آب و هوایی عراق حتما لباس مناسبی را همراه خود داشته باشید.

کوله پشتی و ابزار های ضروری در آن دسته دیگر وسایل ضروری پیاده روی اربعین هستند. یک کوله پشتی مناسب همراه با وسایلی نظیر سیم کارت موقت کشور عراق، دینار این کشور، ماسک برای حفاظت در برابر گرد و غبار، شارژر موبایل و … از دیگر ضروریات پیاده روی اربعین است.

وسایل شخصی و بهداشتی نیز چهارمین دسته وسایل ضروری برای شرکت در پیاده روی اربعین است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۲.۷ از ۵
از مجموع ۶ رای