راهنمای جامع تور هوایی کربلا برای زائرین

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

کربلا یکی از مقدس ترین شهر های جهان محسوب می شود. این شهر واقع در کشور همسایه، عراق است.
در میان انواع روش های سفر به کربلا، تور ها یکی از بهترین انتخاب ها هستند. با شرکت در این تور ها، راهنمای جامعی توسط تور لیدر ها و مدیر کاروان در احتیار زائرین قرار می گیرد.
تور کربلا یکی از به یاد ماندنی ترین سفر ها است. اما شرایط و قوانین کشور عراق با ایران تفاوت هایی دارد و به همین جهت زوار باید با انواع قوانین آشنا باشند.

تور کربلا زمینی یا هوایی

تور های زیارتی یک حال و هوای معنوی ویژه ای را برای متقاضیان فراهم می کنند. تور عتبات عالیات عراق یا همان تور کربلا، یکی بهترین سفر های زیارتی برای ایرانیان است. چرا که عراق در همسایگی کشورمان قرار دارد و به همین جهت سفر به راحتی صورت می گیرد.
به موجب نزدیکی کربلا به ایران، امکان سفر به صورت زمینی نیز وجود دارد. تور های کربلا هم زمینی و هم هوایی برگزار می شوند. هر یک از این دو روش سفر می تواند مزایای و معایبی را در مقایسه با دیگری داشته باشد.
در تور زمینی زوار مدت زمان زیادی را در مسیر می مانند و این می تواند بسیار خسته کننده شود. اما در تور های هوایی تنها در مدت زمان کوتاهی پرواز از مبدا به شهر نجف اشرف انجام می گیرد.
در کنار راحتی و اتلاف وقت کم تر در سفر هوایی، هزینه این سفر ها بالاتر است. به همین جهت از نظر اقتصادی سفر کربلا زمینی گزینه مناسب تری می باشد.

برای اطلاع قیمت تور لحظه آخری و ارزان کربلا کلیک کنید.

ضروریات تور هوایی کربلا برای زائرین

در حال حاضر شرط ویزا برای سفر به کربلا حذف شده است. به همین جهت زائرین نیازی به اخذ ویزا پیش از سفر ندارند. اما ثبت نام در سامانه های مرتبط و پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، از جمله ضروریات تور هوایی کربلا برای زائرین می باشد.
برای این تور ها زائرین باید عوارض مربوطه را نیز پرداخت کند. عوارض خروج از کشور ایران و همچنین عوارض ورود به خاک عراق از جمله عوارضی هستند که باید پرداخت شود.

نکات مهم در تور هوایی کربلا برای زائرین

در تور هوایی کربلا برای زائرین، چندین نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. چرا که شرایط کشور عراق با شرایط ایران تفاوت های بسیاری دارد و ناآشنا بودن با این شرایط می تواند سفر را دشوار کند.
یکی از نکات مهم این است که برای شرکت در این تور اگر دارو خاصی را باید مصرف کنید، آن را همراه خود ببرید.
نکته دیگر در حین تور، درباره عکس برداری و فیلم برداری است. در برخی از مناطق کشور عراق اجازه عکس برداری و فیلم برداری ندارید. به همین جهت این نکته را در حین سفر باید به خاطر بسپازید و از عکسبرداری های بی مورد خودداری نمایید.
داخل حرم نباید تلفن همراه و دوربین همراه داشته باشید.
دیگر نکته مهم تور هوایی کربلا برای زائرین، این است که همواره آدرس و شماره تلفن هتل خود را همراه با خود داشته باشید.
آب کشور عراق آب آشامیدنی نمی باشد. به همین جهت برای نوشیدن آب صرفا از آب معدنی های پلمپ استفاده نمایید.
به طور کلی با سفر با تور هوایی کربلا، کم ترین دغدغه را برای سفر خواهید داشت. چرا که مسئولان تور همواره نکات مهم سفر را به اطلاع زائرین خواهند رساند و سفری آرام را برای شرکت کنندگان فراهم می کنند.

مکان های زیارتی عراق

مقصد اول پس از خروج از خاک ایران، شهر نجف است. چرا که کربلا فرودگاه فعالی ندارد و پرواز ها از مبدا به شهر نجف انجام می گیرد.
پس از ورود به شهر نجف اشرف، ابتدا زیارت در این شهر صورت می گیرد. در شهر نجف مرقد و زیارتگاه امیرالمومنین حضرت علی (ع) قرار دارد.
زوار پس از زیارت در شهر نجف، راهی مقصد دوم زیارتی یعنی شهر کربلای معلی خواهند شد. در شهر کربلا مرقد امام حسین (ع) و چندین تن از یاران ایشان واقع شده است.
در تور های کربلا علاوه بر شهر نجف و کربلا ، در صورت مساعد بودن شرایط سفر به شهر های زیارتی کاظمین و سامرا نیز صورت می گیرد. به همین جهت است که همواره تور هوایی و زمینی کربلا را یکی از جامع ترین تور های زیارتی برای شیعیان می توان قلمداد کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای