تور کربلا در ماه رمضان 1402

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا در ماه رمضان : شهر های زیارتی همواره مورد بازدید افراد زیادی قرار می گیرد. از جمله شهر های مقدس نزد مسلمانان شیعه، شهر کربلا است. در این شهر معنوی، مرقد مطهر امام حسین (ع) و تعدادی از یاران وی قرار دارد. مسلمانان شیعه از نقاط مختلف در جهان برای زیارت به کشور عراق و شهر کربلا سفر می کنند.

واقعه کربلا همواره زبانزد میان شیعیان است. ایرانیان زیادی برای سفر به کربلا و دیگر شهر های زیارتی عراق راهی می شوند.
کشور عراق در همسایگی کشور ما قرار دارد. شهر های مقدس این کشور و همچنین نزدیکی آن به ایران، باعث شده تا عراق و کربلا به یکی از محبوب ترین مقاصد خارجی در نزد ایرانیان تبدیل شوند.
از جمله بهترین روش های سفر کربلا، سفر با تور است. تور های کربلا یا همان کاروان زیارتی کربلا، حس و حال معنوی و ویژه ای را به زائرین منتقل می کنند. اما این همه موضوع نیست، سفر به کربلا شرایط خاصی دارد و بدون اطلاع از این شرایط می تواند برای زائران گمراه کننده باشد. به همین جهت تور های کربلا گزینه های مناسبی برای افراد نا آشنا با شرایط کربلا می باشد.

تور کربلا در ماه رمضان چگونه است؟

در ایام مذهبی همواره تعداد متقاضیان سفر به کربلا بالا می رود. از ماه رمضان تحت عنوان ماه مهمانی خداوند یاد می شود. در ماه رمضان نیز متقاضیان زیادی برای شرکت در تور های عتبات عالیات عراق اقدام می کنند. البته افزایش متقاضیان سفر در ماه رمضان در مقایسه با تعداد متقاضیان در ماه های محرم و صفر، کمتر است. با این حال برای شرکت در تور کربلا در ماه رمضان بهتر است در اسرع وقت رزرو خود را انجام دهید . چرا که ممکن است ظرفیت تور های کربلا برای این ماه زودتر از حد معمول پر شود.

مطالب مرتبط : تور کربلا در ماه رجب

شرایط آب و هوایی تور کربلا

یکی از عوامل تاثیرگذار در تعداد متفاضیان شرکت در تور کربلا ، شرایط آب و هوایی است. در برخی از ایام سال، آب و هوای کشور عراق و شهر کربلا به شدت گرم می شود. به همین جهت در این ایام عموما تعداد متقاضیان شرکت در تور کربلا کم تر است. همچنین در ایامی که آب و هوای کربلا بسیار سرد باشد نیز عموما افراد کم تری متقاضی شرکت در تور های کربلا می شوند.
اگر قصد سفر در ایام کم جمعیت به کربلا را دارید، می توانید در ایام بسیار سرد و یا بسیار گرم اقدام نمایید. اما برای این منظور طبعا باید با شرایط نه چندان مناسب آب و هوا کنار بیایید.

انواع تور کربلا در ماه رمضان

به طور کلی تور های کربلا از نظر نوع حمل و نقل، به دو نوع زمینی و هوایی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این نوع تور ها مزایا و معایبی دارد. در تور کربلا هوایی مدت زمان سفر و حرکت از مبدا به مقصد بسیار کم تر از تور های زمینی است. به همین جهت اگر تحمل مسیر در مدت زمان طولانی را ندارید، توصیه می شود تا در تور های هوایی شرکت نمایید.
تور های کربلا به صورت هوایی در ماه رمضان، هزینه بالاتری در مقایسه با تور های زمینی در این ماه دارند. چرا که طبعا هزینه مسافرت با هواپیما در مقایسه با هزینه مسافرت با اتوبوس بیشتر است. البته نوع بلیط هوایی تور کربلا نیز در هزینه این تور ها تاثیرگذار است. در واقع بلیط اقتصادی سفر هوایی در مقایسه با انواع با کیفیت تر، هزینه کمتری در پی دارد.
در های زمینی نیز این موضوع صادق است. نوع اتوبوس تور کربلا در هزینه سفر تاثیر می گذارد. به طور کلی دو نوع اتوبوس برای سفر های کربلا استفاده می شوند. اتوبوس های معمولی و اتوبوس های VIP دو نوع اتوبوس برای تور کربلا می باشند. در اتوبوس های معمولی ظرفیت مسافران و صندلی های اتوبوس بیشتر است و امکانات آن نیز در مقایسه با اتوبوس های وی آی پی، سطح پایین تری دارد. در مقابل اتوبوس های وی آی پی ظرفیت مسافر کمتری دارند و امکانات بیشتری را برای مسافران فراهم می کنند.

هزینه ویزا تور کربلا برای ماه رمضان

در حال حاضر شرط اخذ روادید برای سفر به کربلا و شرکت در تور کربلا برای ماه رمضان حذف شده است. اما این شرایط ممکن است تغییر کند. به همین جهت آخرین اخبار مربوط به اخذ ویزا برای این سفر را در زمان اقدام برای آن، بررسی نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۷ از ۵
از مجموع ۳ رای