بهترین مرز برای رفتن به کربلا

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

سفر به کربلا همیشه متقاضیان خود را دارد. همواره ایرانیان زیادی هر ساله به خصوص در اربعین حسینی به سمت این شهر زیارتی راهی می شوند. برای سفر و تور کربلا می تواند هم به صورت زمینی و هم به صورت هوایی اقدام کرد. در سفر هوایی مقصد هواپیمایی شهر کربلا نیست و عموما مسافرین در شهر نجف فرود می آیند و سپس به صورت زمینی به شهر کربلا عازم می شوند. اما در سفر های زمینی نیاز به ورود خاک عراق از طریق مرز های ایران با کشور عراق است. به همین جهت است که اگر قصد سفر زمینی به کربلا را دارید باید بدانید کدام مرز، بهترین مرز برای رفتن به کربلا است. انتخاب بهترین مرز به چند عامل مختلف بستگی دارد و صرفا نمی توان یک مرز را همواره به عنوان بهترین مرز ایران و عراق برای رفتن به کربلا انتخاب کرد.

به همین جهت در این مطلب در وبسایت کربلا یار به بررسی بهترین مرز برای رفتن به کربلا با توجه به عوامل مختلف پرداخته ایم.

مرز های ایران و عراق همگی مناسب عتبات عالیات نیستند

ایران و عراق مرز های زمینی زیادی با هم دارند. اما همگی این مرز ها مناسب زائرین عتبات عالیات نیستند. چرا که برخی از مرز ها برای تجارت استفاده می شود و برخی دیگر نیز مرز های ایران با شهر های اقلیم کردستان عراق است. در حال حاضر چهار مرز ایران و عراق مجاز برای زائران عتبات عالیات هستند. البته همواره برای اقدام به سفر بهتر است تا آخرین اخبار مرز ها را مطلع شوید.

در حال حاضر مرز های چذابه، مهران، خسروی و شلمچه مرز های مناسب سفر ایرانیان به عراق به مقصد کربلا هستند. اما این که کدام مرز مناسب ترین مرز برای سفر است به عوامل بسیاری بستگی دارد. به خصوص به موجب مسائل امنیتی نزدیک برخی از مرز ها داشتن اطلاعات دقیق قبل از سفر یکی از مواردی است که زائرین حتما باید به آن بپردازند. همچنین به موجب این که زائران عتبات عالیات از شهر های مختلف ایران هستند، مسافت شهر مبدا با هر کدام از مرز ها متفاوت است. به همین جهت یکی از عوامل مهم برای انتخاب بهترین مرز برای رفتن به کربلا انتخاب مرز با توجه به مبدا سفر است.

فاصله ی کدام مرز ایران به شهر بغداد عراق کم تر است

اگر قصد عزیمت به شهر بغداد را دارید، طبعا انتخاب نزدیک ترین مرز به این شهر هوشمندانه است. در میان مرز های مجاز، مرز خسروی واقع در 176 کیلومتری غرب تهرانشاه نزدیک ترین مسافت را با شهر بغداد کشور عراق دارد.

زائرین کربلا بیشتر از کدام مرز استفاده می کنند

اگر مستقیما قصد عزیمت به شهر کربلا را دارید، مرز مهران همواره بیشترین عبور زائرین کربلا را دارد. مسافت مرز مهران تا شهر کربلا 280 کیلومتر می باشد. همچنین فاصله مرز مهران تا سایر شهر های زیارتی کربلا نظیر کاظمین 283 کیلومتر، نجف 303 کیلومتر و سامرا 444 کیلومتر می باشد. از دیگر عوامل مهم این که بسیاری از زائرین مرز مهران را بهترین مرز برای رفتن به کربلا می دانند، امنیت مناسب این منطقه برای عزیمت به کشور عراق است.

مرز های نزدیک ایران و عراق برای مسافرین هر منطقه از ایران

با توجه به موقعیت جغرافیایی هر مرز ایران و عراق، برخی از مرز ها فاصله ی کمتری از مبدا در مقایسه با سایر مرز های ایران و عراق دارند. به همین جهت است که برخی از مسافرین همواره نزدیک ترین مرز به مبدا را برای عبور انتخاب می کنند.

مسافرینی که مبدا حرکت آن ها استان های شمالی ایران است عموما از مرز مهران برای عبور از مرز و ورود به کشور عراق استفاده می کنند.

ساکنین استان های شمال غربی کشور مانند استان اردبیل، استان آذربایجان شرقی و غربی و همچنین سنندج نیز عموما از طریق محور قزانچی-تهرانشاه وارد استان تهرانشاه می شوند.

زائرین استان های مرکزی کشور مثل استان های تهران و زنجان از محور بیستون عبور می کنند. پس از بیستون نیز این مسافران از طریق مسیر های اسلام آباد غرب،کرند، سرپل ذهاب و در نهایت قصر شیرین به مرز خسروی می روند.

مرزهای انتخابی بسیاری از زائرین کربلا که مبدا آن استان ها جنوبی و جنوب شرق است نیز مرز های شلمچه و چذابه می باشد.

البته همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، انتخاب بهترین مرز برای رفتن به کربلا به عوامل مختلفی بستگی دارد که با توجه به این عوامل زائرین بهترین مرز را برای سفر انتخاب می کنند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴.۲ از ۵
از مجموع ۴۸ رای