بهترین زمان برای سفر به کربلا

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

تور کربلا هوایی الف

تور کربلا هوایی الف ویژه

تور کربلا زمینی الف

تور کربلا زمینی الف ویژه

بهترین زمان برای سفر به کربلا چه زمانی است ؟ شهر کربلا به خصوص برای شیعیان یکی از شناخته شده ترین شهرهای کشور عراق است. بسیاری این شهر را مرکز مبارزات بین حق و باطل می دانند و علاوه بر آن زیارتگاه امام حسین (ع) و حضرت عباس نیز در این شهر واقع شده است. جالب توجه است که شهر کربلا در واقع مقدس ترین شهر مذهبی برای مسلمین پس از شهر مکه است. همچنین تعداد زائرین این شهر در سال در حدود زائرین سالیانه شهر مکه است!

بسیاری از افراد به موجب همین موضوعات همواره به دنبال زمان مناسبی برای سفر و زیارت در این شهر هستند. به همین جهت در این مقاله بهترین زمان سفر به این شهر را بررسی می کنیم.

بهترین زمان برای سفر به کربلا با توجه به آب و هوا

از عجایب شهر کربلا این است که طبق آمار چیزی در حدود 30 میلیون نفر سالانه به زیارت در این شهر می روند. به موجب شناخته شدن این شهر به عنوان یکی از مقدس ترین شهرهای جهان، این مکان به یکی از محل های توریستی نیز تبدیل شده است. اما اگر قصد سفر به کربلا را دارید و به دنبال بهترین زمان برای انجام این سفر هستید، باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله این فاکتورها می توان به وضعیت آب و هوا، مناسبت مذهبی و همچنین وجود جمعیت در این شهر اشاره کرد.

از مهم ترین فاکتورهای انتخاب زمان مناسب برای سفر می توان به وضعیت آب و هوا در این شهر اشاره کرد. به همین جهت است که پیشنهاد می شود قبل از شروع سفر حتما از وضعیت آب و هوایی کشور مقصد یعنی عراق مطلع شده و لباس های مناسب آن آب و هوا را همراه خود به سفر ببرید.

به طور کلی اگر فقط فاکتور آب و هوا را بخواهیم در نظر بگیریم، از جمله بهترین زمان برای سفر به کربلا با تور کربلا می توان به ماه های فروردین، مهر و آبان اشاره کرد. تیر و مرداد نیز به موجب گرمای بالا در این شهر از بدترین مواقع برای سفر به این شهر هستند.

لازم به ذکر است که سردترین ماه در شهر کربلا، ماه بهمن است. شاید شما میانه خوبی با سرما داشته باشید، اما سرمای این ماه به قدری است که موجب احساس ناراحتی در بسیاری از زائرین این شهر می شود.

بهترین زمان برای سفر به کربلا با توجه به مناسبت های مذهبی

اگر قصد سفر به کربلا را دارید، سفر در مناسبت های مذهبی می تواند گزینه خوبی باشد. علت این موضوع این است که در مناسب های مذهبی شهر کربلا مملوع از زائرین شده و امنیت آن بیشتر از مواقع عادی خواهد بود.

البته اگر یک مناسبت مذهبی را برای سفر به کربلا انتخاب می کنید، سیل زیاد جمعیت را نیز باید در نظر بگیرید. به خصوص در اربعین حسینی جمعیت زائرین کربلا به قدری بالا است که شرایط مناسبی برای زیارت بسیاری از زائرین مهیا نمی شود.

توصیه می شود که بهترین زمان برای سفر به کربلا را با توجه به فاکتورهای مختلف انتخاب نمایید. همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم بهترین زمان سفر با توجه به فصل، مناسبت ها، آب و هوا و همچنین امنیت کشور عراق می تواند تفاوت داشته باشد.

زمان مناسب برای سفر با توجه به وضعیت جمعیت زائران

به موجب شهرت و علاقه مندی بسیاری از مسلمین علی الخصوص شیعیان به کربلا، این شهر همواره پذیرای تعداد بالای زائرین می باشد. به همین جهت است که نمی توان توقع خلوت بودن و نبود توریست در این شهر داشت. به موجب وضعیت آب و هوایی در ماه های تیر، مرداد، دی و بهمن از نظر جمعیت این ماه ها یکی از مناسب ترین زمان ها برای سفر به کربلا هستند. اما نکته این است که در صورتی از نظر جمعیت این ماه ها مناسب هستند که مناسبت های مذهبی در این زمان ها نباشد. در غیر اینصورت بعید است که بتوانید سفری در وضعیت جمعیتی مناسب داشته باشید.

پس اگر فاکتور وضعیت جمعیت زائران مهم ترین فاکتور شما برای انتخاب بهترین زمان برای سفر به کربلا است، چهار ماه مذکور از مناسب ترین زمان ها هستند. البته همانطور که گفته شد مناسبت های مذهبی در این ماه ها می تواند شرایط را تغییر دهد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای