بررسی دقیق خدمات انواع تور کربلا

تور کربلا توسط کربلایار فقط از شهر تهران برگزار میشود.

یکی از توصیه های کاربردی به جهت بهبود روحیه و افزایش انرژی، سفر کردن است. سفر های سیاحتی و زیارتی می توانند انرژی فرد را در جهت شروعی تازه و افزایش انگیزه، بهبود بخشند.
یکی از بهترین سفر ها در این راستا، سفر های زیارتی است. سفر های زیارتی برای معتقدین واقعی می تواند حس و حال معنوی توام با انرژی را مهیا کند.
امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان، یکی از بزرگ ترین و شناخته شده ترین شخصیت های مذهبی نزد ایرانیان می باشد. شهادت مظلومانه این امام بزرگوار باعث شده تا روایات مربوط به واقعه کربلا همواره بازگو شود. در ایام محرم و صفر، هیئت ها و دسته های عذاداری در ایران نشان دهنده عشق بالای مردم نسبت به این امام بزرگ می باشد.
به همین جهت سفر به کربلا که مرقد مطهر امام حسین (ع) قرار دارد، از جمله پر طرفدار ترین انواع سفر خارجی است. کربلا را می توان یکی از پر بازدید ترین مقاصد خارجی توسط ایرانیان عنوان کرد.
یکی از روش های سفر به کربلا، سفر با تور است. تور کربلا روشی پر طرفدار برای سفر های زیارتی است. با کاروان های زیارتی و برنامه ریزی مناسب، سفری خاطره بخش برای زوار رتهران خواهد خورد.
در ادامه به بررسی دقیق خدمات و انواع تور کربلا می پردازیم. همراه با کربلا یار بمانید.

خدمات تور کربلا

تور کربلا یکی از پر مخاطب ترین انواع تور خارجی است. به ویژه در ایام مذهبی، شرکت کنندگان و متقاضیان شرکت در این تور افزایش چشمگیری پیدا می کند.
خدمات تور کربلا توسط آژانس های گردشگری مختلف، متفاوت است. از جمله خدمات این تور ها، رزرو اقامتگاه، رزرو بلیط اتوبوس یا هواپیما و … می باشد.

انواع تور کربلا کدام اند؟

تور های کربلا به طور کلی به دو دسته اصلی تور های زمینی و تور های هوایی تقسیم بندی می شوند. هر یک از این انواع تور با خدمات تور و شرایط متفاوتی برگزار می شوند.

تور زمینی کربلا

شهر کربلا در کشور عراق، همسایه غربی ایران واقع شده است. از آن جایی که این شهر در کشور همسایه ما قرار دارد، یکی از روش های سفر به آن از طریق زمینی و پایانه های مرزی ایران و عراق می باشد.
در تور زمینی کربلا، شرایط سفر و خدمات آن غالبا با تور های هوایی یکسان است و تفاوت اصلی در روش حمل و نقل زوار می باشد.
در تور های زمینی از طریق اتوبوس های معمولی و یا VIP مسافران انتقال می یابند. خدمات تور های با اتوبوس وی آی پی در مقایسه با اتوبوس های معمولی کمی متفاوت است. در اتوبوس های وی آی پی، تعداد صندلی ها کم تر است و به همین جهت محیط کمی دنج تر از اتوبوس های معمولی است.
در انواع تور کربلا، خدمات نیز شامل اقامت می شود. رزرو هتل ها و اقامتگاه های مختلف در انواع تور ممکن است متفاوت باشد.
تور زمینی کربلا را می توان از اقتصادی ترین سفر های خارجی برای ایرانیان عنوان کرد.

تور هوایی کربلا

در تور های هوایی، دیگر خبری از مسیر های طولانی و اتلاف وقت زیاد به موجب ترافیک های مختلف مسیر نخواهد بود. مسیر مبدا تا مقصد با هواپیما در کم تر از ۲ ساعت انجام می گیرید. لازم به ذکر است که در تور های هوایی کربلا، مقصد هواپیما شهر نجف اشرف است. دلیل آن نیز عدم وجود فرودگاه فعال در شهر کربلا می باشد.
مهم ترین تفاوت میان تور زمینی و تور هوایی کربلا در روش حمل و نقل و هزینه تور است. قیمت تور کربلا هوایی در مقایسه با قیمت تور زمینی بالاتر می باشد. دلیل آن نیز همانطور که می توان حدس زد، اختلاف قیمت سفر با هوایپما در مقایسه با سفر اتوبوس های مسافربری است.
در صورت توان مالی، تور های هوایی گزینه ای بسیار مناسب هستند. در این تور ها دیگر نیازی به صبر طولانی برای رسیدن به مقصد نیست.
البته برخی از متقاضیان سفر کربلا علیرغم امکان پرداخت هزینه تور های هوایی، تور های زمینی را ترجیح می دهند. چرا که حال و هوایی دست جمعی برای رسیدن به این مقصد معنوی و عظیم، می تواند مسیر سفر را جذاب تر نیز کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای